TESLA — Februar 2025
-
Godmorgen

-
Kunne sikkert være mere end medianen i Indien p.g.a der ikke er ret meget konkurence fra andre EVs p.g.a de høje told satser. Kun hvis man bygger slippem man med de 15% i told og det p.t kun Tesla som bygger i Indien mig bekendt så et genialt træk af Elon Musk og hans Team
-
Dejligt med konkurrence!
-
Når man grundigt overvejer situationen i Indien, fremstår det klart, at Teslas salg potentielt kan eksplodere, da der kun er 15% told. I kontrast til de 60-100% told, der gælder for alle EU-benzin- og dieselbiler, vil en Tesla med kun 15% told være betydeligt mere attraktiv for mange flere kunder end den tidligere sammenligning, jeg har lavet med EU's elbiler.
-
Efter min mening henvender Tata EV'er sig til en helt anden målgruppe. Hvis prisen falder til 9.000 USD, vil antallet af indere, der har råd til en elbil, stige markant. I øjeblikket har omkring 2-3% af befolkningen – svarende til cirka 28-43 millioner – realistisk set råd til en Tesla. Mange indere er vant til at køre benzin- og dieselbiler fra EU, hvor tolden ligger på 60-100%, så en Tesla med kun 15% told vil være en betydelig opgradering for dem.
-
@StockBull 13:30 Det er jeg enig med dig i.
Tatas topmodel ligner de gæt der er på udseendet af en Model Q, som vil være den mindste Tesla. -
@StockBull Musk har snakket om en bil til $25k i årevis. Jeg tror aldrig, at det kommer til at ske.
-
Godmorgen

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind