Shipping — Januar 2024
-
BW OFFSHORE / BW ENERGY: Selskapet selger sin 22,5% eierandel i BW Energy til
-
SHIPPINGFORSTYRRELSER: Clarksons har gjort et estimat på hvordan de tror seilingslengden (tonne mile) i de ulike shippingsegment vil øke som følge av forstyrrelsene i Rødehavet og dermed Suezkanalen:
-
For containerskip antas økningen 8,6% hvis dette pågår i 12 måneder - Clarksons base case synes være at forstyrrelsen vil pågå i 3 måneder. Biltransport 6,4%, produkttank 5,6%, LNG 4,4%, LPG 3,6%, tørrbulk 1,2%, kjemikalietankere 0,8% og råoljetankere 0,4%.
-
TØRRBULK: Nordea øker kursmålene i 2020 Bulkers, Golden Ocean, Belships og Himalays Shipping til hhv NOK 175 (121), NOK 130 (120), NOK 27 (23) og NOK 88 (72). Kjøp gjentas på begge.
-
LP90..LPG-raterne tonser altid ned i bund her i lavsæsonen. Det samme gør kurserne. Der er som jeg efterhånden har fortalt mange gange stor bølgegang henover året. Gik på årsgraferne for Avance og BW-LPG.
-
Jeg selv svinger med efter bedste evne i Avance Gas. I BW-LPG beholder jeg min position året rundt pga det store udbytte. Køber af og til ekstra på store fald.
-
Frontline og Hafnia ligger jeg også stille med. Fremtiden ser stadig rigtig god ud for tankers.
-
LP90..Det gik nu meget godt i dag. Shipping i en nøddeskal med disse vilde op og nedture.
-
Altså lige med undtagelse af Frontline.

-
De asiatiske rederier i blandet kursudvikling onsdag https://www.proinvestor.com/investornyt/1107201/de-asiatiske-rederier-i-blandet-kursudvikling-onsdag
-
Torm får løftet kursmålet med knap 10 pct. af Evercore https://www.proinvestor.com/investornyt/1107271/torm-far-loftet-kursmalet-med-knap-10-pct-af-evercore
-
Fearnley
Shipping Morning Report
• Another impressive move for product tanker freight
Again, yesterday was yet another day with impressive movements for product tanker freight. LR2s increased by 25% and are now at a whopping USD 83.1k/d (QTD average at USD 42.4k/d). MRs rose by 9/15% in the Atlantic / Pacific to USD 42.5k / USD 45.7k/d (QTD averages at USD 27.4 / 31.8k/d).
-
USA: PROPANLAGRENE VAR 67,9M FAT FORRIGE UKE (76,3)
25.1.2024 06.00 • TDN Finans •
Oslo (Infront TDN Direkt): Propan/propylenlagrene i USA var på 67,9 millioner fat i forrige uke, mot 76,3 millioner fat uken før.Det viser tall fra amerikanske energimyndigheter (EIA) onsdag.
Videre var propan/propylen-nettoproduksjonen på 2,241 millioner fat pr dag, mot 2,604 millioner fat uken før.
Eksporten var på 2,019 millioner fat propan/propylen pr dag, mot 1,746 millioner fat pr dag uken før.
TDN Dire
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind