Grønne Aktier — November 2016
-
ja fremtiden ser lys ud for Scatec Solar. Jeg har os en position. Skal da lige love for at vestas trygges i takt med at Trump går frem i meningsmålingerne.
-
First solar får virkelig stryg ovenpå regnskabet. Falder pt. med 15 %. Jeg er dog langsigtet i min position. Har store forventninger til First solar i fremtiden.
-
Vestas retter sig pænt idag. Markedet forventer en Clinton sejr. Bliver spændende at se Q3 imorgen. Mon ikke de gode takter fortsætter, og Q4 står lige om hjørnet, og der plejer der at lande mange flotte store ordrer.
-
Det er da et godt spørgsmål: Hvorfor svinger Vestas på få timer 13% på de samme nyheder? - Nordeas Wahlroos har dette generelle svar: ”Finanssektorn handlar om att flytta pengar från de 80 procenten av mänskligheten som är finansiella idioter till de 20 procenten som har idéer.”
-
Mens vi så småt begynder at fordøje chokket fra USA, sker der positive ting syd for os: Tyskland vil reducere sit CO2-udslip med op til 95 procent: En stor miljøaftale er faldet på plads i Tyskland efter ugers politiske stridigheder. https://www.information.dk/telegram/2016/11/tyskland-reducere-co2-udslip-95-procent
-
I Marokko er der for tiden det årlige FN-klimatopmøde, Cop-22. Nu skal klima-aftalen fra Paris sidste år gradvist til at udmøntes. Vi har ikke hørt meget til det i denne uge, hvor alt har druknet i det amerikanske præsidentvalg. Men mon ikke vi kommer til at høre mere til Cop-22 i næste uge.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind