Bavarian Nordic — August 2025
-
Danske Bank ser muligheder i sundhedssektoren: Hæver til "overvægt" https://proinvestor.com/investornyt/1354620/danske-bank-ser-muligheder-i-sundhedssektoren-haever-til-overvaegt
-
Jeg tror at bestyrelsen og direktionen er blevet fanget i deres egen proces. Paul Chaplin kan se at sammen med de to kapitalfonde så kan han bygge det slot han har lyst til men hvis det er en industriel køber så er han sikkert ude. Derfor satser han alt på kapitalfondene. Kapitalfondene har signaleret at de vil bevare ledelsen. Men kapitalfondene's grådighed kan ende med at gøre det slut på alle Chaplind drømme inden han er kommet igang med at bygge.
-
Børsen lige nu "Bavarian får marked for sig selv efter suspenderet rival" + "
BN kan stå tilbage som eneste leverandør af vaccine mod myggebåren virus efter suspendering af konkurrents vaccine i USA. En fordel på længere sigt, men efterlader større opgave lige nu og her, mener Bavarians finansdirektør". -
(fort.) "“Fordelen i situationen lige nu er, at vi bliver alene på det amerikanske marked. Det er en god nyhed, når vi kigger længere frem, men det betyder også, at vi skal være alene om at opbygge det her marked, som lige nu er tæt på ikkeeksisterende,” siger Henrik Juuel" Den begrænsede fordel i år understreget af, at BN holder fast i salgsforventningerne, noterer børsen.
-
(fort.) Der er nemlig tale om et nyt sygdomsområde, hvor viden og oplysning om vaccinen skal udbredes.
Her kan det være en fordel med flere muskler – både når det kommer til investeringer og mandetimer – til at stå for opgaven, vurderer senioranalytiker i SEB, Thomas Bowers. Han hæfter sig dog også ved en klar fordel, hvis afgørelsen fra USA følges op af en lignende i Europa." Og så kan jeg ikke tillade mig at citere mere...
-
-
-
-
Det er ikke tit man ser at det bliver udlagt som en ulempe at være ene på et marked. Syntes også mange pharma selskaber udtrykker det som en fordel hvis de er first mover..... Det er åbenbart helt anderledes med BAVA.
-
@TOPspiller : M
an tager sig til hovedet... -
U.S. Withdraws One Chikungunya Vaccine Approval - https://www.vax-before-travel.com/2025/08/25/us-withdraws-one-chikungunya-vaccine-approval
-
"Vaccinekampen mod Chikungunya: Hvem tager føringen?" Med Valneva IXCHIQ sat på pause af FDA vendte jeg tilbage til en optagelse af et virtuelt møde fra for lidt over fire måneder siden - og pludselig blev det mere tydeligt, hvor unik en position BN rent faktisk har. Det har jeg skrevet "lidt" om i debatten...
https://proinvestor.com/boards/127988/ -
`vi må have tålmodighed til ATP er færdig med at lægge arm med de to kapital fonde. Håber ATP har fundet en klog og stærk mand til opgaven.Det var godt de ikke blev færdige før weekenden. Det var en dyr weekend for de to kapital fonde. Med den udvikling der har været. Der er nok en stor chance for at de ikke kan blive enige. Så må vi bakke ATP op bag efter.
-
De byder sgu nok 237,80 i morgen
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
remain unchanged in the United States."