Aktiesnakken — Juli 2014
-
-
Watt, overskud af en rimelig størrelse var ikke en målsætning i turnaround. De parametre de målte på, kom alle i mål så turnaround er fuldført. I øvrigt er overskud ikke en nødvendig målsætning i turnaround, men blot nul. Overskud er ofte det efterfølgende mål.
-
Man kan altid diskutere, hvornaar noget er fuldfoert ok. Maalsaetning for en virksomhed er i de flestes tilfaelde at tjene penge, og det maa jo nok siges ogsaa at gaelde Vestas. Vi ved faktisk ikke endnu om Vestas tjener penge. Dermed ikke sagt at jeg ikke tror det, for det goer jeg faktisk. Blot har vi til gode at se lidt mere fra Vestas pose:-)
-
Helt enig Watt, vi har noget til gode, men ikke mangler af turnaround. Naturligvis er målsætningen at tjene penge, og det tror jeg nu også at de gør, men igen er det ikke en del af den nu afsluttede turnaround. Da turnaround blev sat i søen, var det med helt klare mål, og de er alle nået. Turnaround er nu som proces afsluttet og fokus er så rettet mod rentabilitet m.m. Så nej, man kan faktisk ikke diskutere om turnaround er fuldført ok eller ej, for det afgøres af de mål der er sat forinden.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind