Genmab — Januar 2025
-
Kan stadig ikke forestille mig andet end at JnJ har fået løbende info omkring HexaCD38... Så at JnJ skulle starte på scratch har jeg svært ved at tro på.... Det er klart at et helt datasæt, som nu er overrakt.... - Skal analyseres grundigt. Men lur mig, når JnJ kigger på datasættet, så har de allerede en formodning om hvilken vej pilen peger...
-
Jeg mener faktisk ikke at JNJ er helt så store skurke i forløbet med patentløbetiden på subcutan Darzalex. Jeg erindrer, at Jan oplyste før 1. afgørelse i voldgiftsretten, at JNJ havde forsøgt at forlige sagen, men at Genmab ikke ønskede det. For JNJ var det primære dengang sandsynligvis at Genmab betalte deres andel til Halozymes. Det med patentløbetiden og dermed royaltyperioden tror jeg faktisk var vurderet meget lidt sandsynligt fra JNJ at de kunne flytte på, så forliget kunne nok være...
-
indgået med Genmab's betaling af deres andel til Halozymes. Jeg tror klart at JNJ tænker langsigtet, så hvis det har værdi og de i en lang periode kan sidde tungt på MM-markedet, så vægter det højt. Ligeledes muligheden for at samarbejde med Genmab i andre molekyler, og alle deres øvrige HexaBody-programmer de arbejder sammen om. Så hvis CD38 lever op til det Jan tidligere har nævnt, så er jeg sikker på at JNJ kører videre med det.
-
JOS - det ligger som del af aftalen, at tvister først skal forhandles internet mellem parterne i "good faith", så en eller anden form for forhandling, har der været mellem Genmab og JNJ. Men en interessant vinkel du bringer. Du kunne være godt med en ekstern kilde, da jeg ikke selv husker Winkel skulle have sagt, at JNJ havde "givet" sig og han alligevel ville søge en domsafgørelse på begge punkter. Det virker jo lidt "modstridende".
-
Jeg husker noget om, at Genmab/Winkel ikke ville betale en andel af royalty til Halozyme. Det udløste voldgiften, hvor JNJ tog patentsagen med. Og dermed et mega selvmål af Winkel, idet jeg mener, at det er berettiget, at Genmab skulle betale en del af den royalt Halo skulle have. Muligt jeg husker forkert !
-
Da jeg ikke kender aftalen, så kan jeg ikke sige noget om det rimelige i udfaldet. Men finder helt principielt, at det er underligt en licenstager med det fulde ansvar for udviklingen, kan tørre en omkostning af på licensgiver.
-
Tænk sig, hvis JNJ havde forhandlet en HALO royalty på 40 %, mod en købsoption på hele HALO! Så have Genmab haft en royalt på -2 % på Dara. Det fremstår lidt komisk, at det kan være udfaldet, hvis licenstager vil skære kagen på anden vis.
-
Dem kan du nok finde mange af herinde, hvis det er opgaven

-
JAn har altid sagt at de ikke skulle betale royalty til Halozymes og at de ligeledes skulle have royalties efter IV patentets udløb. Har også svært ved at se Genmab tabe det hele......om det så er pga fejl fra GEnmabs side finder vi nok aldrig ud af.
-
Sådan husker jeg det også. Jan ville ikke betale deres andel af Halozyme. JnJ tager så patent issue med i sagn, formentligt som leverage. Gmab fucker op og kommer for sent med sit argument mod Fastpro patent og taber det hele på gulvet grundet en teknikalitet. Og vupti gik vii fra worst case, betal halvdelen af Halozyme omk til at miste 100 milliarder i royalty de sidste 5 år på Fastpro + betal 50% af Halozyme Utroligt kritikken af ledelsen ikke har været øredøvende på generalforsamlingen.
-
Jeg tror nu, at det er mere kompliceret. I sin tid var det jo noget helt nyt med HALO og diskussionen om, hvorvidt den slags ville blive godkendt af relevante myndigheder som selvstændige produkter var i lang tid uklart. Og e rdet jo faktisk stadig. JNJ har fået underkendt to patenter på Faspro i EU, så i princippet spøger sagen stadig
-
Danske Life Science vindere 2025 - https://ugebrev.dk/life-science/danske-life-science-vindere-2025/ - listing Genmab as one of the potential Danish winning stocks in the Life Science sector for 2025
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind