Aktiesnakken — Juni 2015
-
Skulle måske undlade min smiley for en gangs skyld.
-

-
Det bliver spændende at se på handelsstatistik hvem der køber og hvem der sælger
-
Tror ikke vi kan bruge det til så meget.
-
Jeg er på igen.
-
Frederiksenaktie 140% oppe. http://www.hegnar.no/bors/artikkel552870.ece
-
Kan tage fejl, men her er min kortfattet GSA. Grækerne sidder med trumferne da EU ikke har råd til at smide dem på porten. Hvis de gør vil andre lande følge trop og Nordeuropa vil sidde med beten og ikke se en krone af dem de har lånt til syd. Det vil betyde EU's endeligt og projektet om verdenssamfundet fra bilderbergeliten vil smuldre og det vil ikke ske, så jeg tror stærkt på at konflikten løses og kurserne retter ind, selvom en korrektion ville lette trykket gevaldigt og give lidt arbejdsro.
-
jeg tror du tager fejl Mcjean, alternativet til at smide grækerne ud er vel at smide flere gode penge efter dårlige, var de blevet smidt ud for 4-5 år siden så kunne det have væltet euroen, det tror jeg ikke på i dag - men jeg kan da også sagtens tage fejl
-
Vidste i at DK har hensat 40 mia. kr. i en pulje til grækenland selvom vi ikke var forpligtet. Holland har hensat 90 mia.kr. og regner ikke med at få en krone igen. 40 mia. kr. er for vores familie ca. 4x8000kr=32.000 vi har foræret de siesta-hungende grækere suk!
-
Bortset fra hvad der end sker så vil det set i et økonomisk perspektiv være bedst for sydeuropæiske lande at gå tilbage til egen valuta, så de kan konkurrere på lige vilkår med det stærkere nord. Der er al for stor forskel på konkurrenceevnen mellem syd og nord. Hvis jeg var leder i syd havde jeg droppet EU for længst.
-
-
-
Enig Occam. Der er meget dybe problemer i Grækenland. Det bunder i regimet, der anses for korrupt af hver interessent. Der var en interessant udsendelse på ZDF der blev omtalt sidste år. Den menige har ingen penge og den rige skibsreder vil ikke se sine skattepenge ryge i et korrupt bundløst hul.
-
Vi er helt enige, hvem siger jeg ikke har taget det i betragtning? Der er mange variabler, men set ud fra en gsk-analyse(geopolitisk samfundsanalyse), så har EU ikke "råd" til at Grækenland går enegang, fordi det kan eskalere til andre lande, uafhængig af landenes forskellige variable forhold iøvrigt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind