Ennogie — September 2022
-
BIPV står stadig kun for en meget lille andel, omend der er hurtig vækst. Den største udfordring er rent faktisk at få gjort både forbruger, developers, pensionsfonde, tømre/roofers bekendt med der er noget der hedder BIPV. Og vel at mærke forstå hvad forskellen på BIPV og alm solceller er
-
Hvis jeg stopper 100 tilfældige på strøget så vil der ikke være mange der har kendskab til denne tagløsning. Så DET er den største udfordring, men samtidig også en giga mulighed.
-
Men det betyder også at nye aktør i BIPV segmentet mere er med til at udvide kendskabet til markedet end die hard konkurrenter.
-
Naturligvis vil der være nogle der nupper en potentiel ordre fra Ennogie. Men markedskendskabet udvides jo flere der taler om BIPV
-
Men på den kortere bane er det dog adgangen til nok paneler og håndværker der sætter begrænsningerne. Det gælder i øvrigt både alm solceller og BIPV segmentet.
-
Inflow af flere aktionær i Ennogie fortsætter. på Nordnetplatformen er antallet nu steget med 50% siden august
-
Her og nu er aktien faktisk den 2. mest stigende i DK i år. Fint nok hvis vi ender året her. Så kan de passende gå efter 1. pladsen næste år

-
Nargh procenterne svinger hurtigt når der har været så stor en stigning
-
Fuldkommen enig i de ting du skriver. Både mht konkurrence og muligheder/kendskab. Det at der kommer så mange NN investorer åbner så op for et spørgsmål. Vil det betyde en mere volatilitet kurs fremover - eller ? Nu er vi jo nogle der tror langsigtet på denne case, men det er ikke sikkert det er det der er essencen for de nye
-
Hehe må hvis heller lige tilføje jeg nu også vil blive ganske godt tilfreds, med en noget lavere stigning
i kursen i 2023 end 100%
-
Ja Darvin det tror jeg. Og som jeg egentligt også har skrevete mange gange her i chatten så er jeg ikke tilhænger af "meme" trenden hvor man blot hopper ind i en aktie fordi de allerede er steget meget.
-
Er ikke i tvivl om noget af stigningen i antal NN investore ligger i den gruppe
-
Men forhåbentligt er der også en del der er kommet med om bord, fordi de ser de ekstra gode muligheder der ligger for selskaber som Ennogie i denne tid
-
Så en tysk Ennogie kampagne den anden dag. Der stod der 4 mdrs leveringstid. Så de har åbenbart udsolgt for resten af året.
-
Volumen i den daglige handel er også faldet en del tilbage den seneste uge (stadig langt højere end 1. halvår) Så skal der ikke så meget til for at påvirke kursen.
-
Har dog også noteret mig der har været handler på f.eks 13 stk i luk der trak den ned fra 29,9 til 29,1
-
Så der er stadig nogle der forsøger at "manipulere" kursen med små handler i luk
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind