Aktiesnakken — Marts 2022
-
Det må for shorterne være perspektivet der er afgørende om de fortsat tør satse på nedgang. Nu da POC er i hus kommer der FIDs. Casen har ændret sig. De ved de på sigt ikke kan holde kursen nede når omsætningen vokser.
-
Vi må jo gå ud fra at der har været nogle inde i billeder som har ventet til POC så der burde ikke gå længe før de smider noget ud omkring det tænker jeg.
-
Jeg tror der er flere shortere der kommer til at lukke i denne uge. Husk Onsdag kommer der fart på Quantafuel
-
Hvad mener du med Onsdag ROcketmoney?
-
Og da vi var i ATH var der
ingen PoC, og nu ligger vi og roder rundt nede på 21,5. -
24/3 11:42
af rocketmoney
Jeg har noget der er bedre her (30.04.) (link) -
Ja det er lidt tankevækkende Alpha den tanke har strejfet mig mange gange.
-
-
Timing med POC i dag kunne ikke være mere perfekt. Fra på onsdag er der mange der erkender at de skal sikkre sig genbrugsplast. Det tager tid at bygge anlæg (og være klar til EU lovgivningen) så der vil komme flere FIDs end vi regner med i løbet af 2022.
-
Artiklen er virkelig givende til dem der ikke nåede at læse den helt igennem i Fredags.
-
Jeg er desværre ikke lige så optimistisk som dig Rocket hvad angår flere FID i år. Når selv Esbjerg som de SELV har 100% styr på, først starter påbegynder bygning af den kemiske fabrik i 23, så synes jeg det trækker for meget ud
-
UK vil så alt andet lige være det samme
-
Så er der Dubai som den eneste joker på den korte bane
-
udover partner til sorteringsanlægget
-
Jeg snakker også kun om investeringsbeslutninge. Køen kommer til at blive lang.
-
Når BASF siger de kommer til at bygge tager mange det som validering. Der bliver stor mangel på reccyled Naphta.
-
POC var defineret af BASF
-
FID vil normaltvis betyde konstruktion begynder umiddelbart efter. FID kommer næppe før der er fuld myndighedstilladelse til at påbegynde et givent projekt
-
Korrekt. Som vi har set tager miljøgodkendelsen under et halvt år selvom man sprænger en halv landsby i luften.
-
BASF er også lidt en joker. De fremgår ikke af QF slides med en konkret anlæg. Så vi ved ikke hvilke land(e) de arbejder på
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind