Aktiesnakken — December 2021
-
ja

-
pæn dag. der blev flashet lidt flere i køb ved luk, men fjernet igen flere gange
-
13% er vidst godkendt på sådan halv gode nyheder uden det store bid i
skal vi ikke klage over -
vi tager 13% mere om en uge når POC er i hus ;-
) -
Synes det hele er en anelse mystisk. I formiddags ved 9.00-9.30 kørte fabrikken i hvert fald ikke, ifølge en kollega. Der var godt nok kommet en stor tom tankbil på pladsen,(boogien var hævet) den kunne indikere at der snart var olie til afhentning. Der var stadig mange biler og stor aktivitet, altså det der kunne sees udefra. Måske kommer jeg forbi her til aften, så er jeg meget spændt på om der skeer noget på fabrikken.
-
ja giv endelig lyd fra dig i aften @Esset , mon ikke de har arbejdet på shredderen i dag, så interessant om den er fikset nu
-
@Reserven: Ok tak, så håber vi de IKKE mangler stumper
-
Tak for info reserven.
-
Det overrasker mig MEGET at de har et one point of entry, uden at have backup. I disse tide kan man jo risikere at vente både uger og mdr på de rigtige reservedele. Og det bliver dyrt. også mhp når fabrikken køre i fuld drift
-
På de støre 80/100.000T fabrikker må de helt sikker have backup kapacitet de hurtigt kan køre ind
-
Enig i at der skal tages højde for den slags driftstop kan løses hurtigt
-
men der er jo ingen der siger de ikke har reservedele - derfor kan det jo stadig tage tid at skille af og udskifte dele
-
man kan vel ligefrem have en service aftale med leverandøren
-
ligesom f.eks. vvs servicere vindmøller for deres kunder, så de sikre en hurtig respons ved driftsstop
-
vvs=vws
-
Nu er det klart QF stadig er en lille biks hvor man hverken har erfarringen eller musklerne til at dække alle situationer af. Og derfor heller ikke fair at sammenligne med min arbejdsgiver med en del tusinde ansatte alene i DK. Vi har backup systemer/planer for stort set alle tænkelige situationer.
-
Det giver god mening
-
Her til aften kl. ca. 19.00 så det meget øde ud på fabrikken der var kun 3 biler tilbage og jeg kunne høre lyden af en vinkelsliber der skar i noget jern. Fabrikken stod bomstille.Den tankbil der var kommet, der stod tanken tilbage trækkeren var koblet fra og forsvundet, måske på juleferie. det er begyndt at ligne en ødegård i det nordlige Sverige igen.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind