Aktiesnakken — November 2021
-
eller en shorter er begyndt at lukke position, så kan de andre også få kolde fødder
-
True. Jeg tænker blot vi så allerede nu ville have set større volume og stigende kurs hvis der er shortre der er i gang med at lukke
-
kan jo være i fredags der var mulighed for at handle en hel del, så det ser vi 15.30 om der kun er øget eller nogle har valgt at reducere
-
ja det bliver fint at se
-
Fint med MoU men det er ikke endbetydende med der er en stor kontrakt lige om hjørnet. Kommer nok til at stå i MoU, at mulig stor kontrakt er afhængig af hvornår Qfuel har bevist de kan køre fulddrift i lang tid. Men det bliver interessandt, at høre hvor mange fabrikker de har til hensigt, at bygge. Siger de f.eks de har planer om at bygge 20 fabrikker i USA inden for kommende 5 år så rykker kursen helt sikkert hurtigere end vi har drømt om
-
Ja jeg har det også sådan lidt mjaaa hvor meget kommer det egentligt til at betyde. De har jo allerede en lang pipeline med projekter med både BASF og Vitol som stiller med penge og aftager af olien.
-
For MOU er jo ikke jurdisk bindende. Det er en hensigtserklæring. Og der bliver helt sikkert ikke truffeet FID på nogle af de projekter før et stykke tid efter POC
-
Så hvor meget mere er der i kursen over de godt 10% den alleree er steget på nyheden
-
Særligt HVIS der er inkluderet en kap udv i forbindelse med meddelelsen
-
Ja men jeg tænker stadig der er en kapacitets grænsen i hvret fald de næste par år. Altså QF kan ikke håndtere at sætte gang i 6 kæmpebyggerier på samme tid. De har brug for at drage en masse læring af Esbjerg
-
Ja det gør nok lidt langsomt i starten. Svært at vide hvor tæt de er på at have noget der virker men når først de har en fabrik der virker kan det gå meget hurtigt. Der må være masser af firmaer / contractors som kan bygge sådan en fabrik i både Europa og USA
-
Mjaa jeg ved sq ik. Det kommer også i høj grad an på hvem der er aftager af olien. Hvad den skal bruges til. For som vi hørte ved Q3 så skal kvaliteten af olien være bedre på nye fabrikker end det der pt kommer fra Skive. Og hvor tæt er de på at kunne opfylde det
-
Det ser jeg som et stort spørgsmålstegn
-
bedre hvis BASF skal aftage den
-
Og det får også stor indvirkning på prisen for at bygge en fabrik. Så jeg kommer også til at holde meget øje med det. For har på fornemmelsen den kommer til at stige en del
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind