TESLA — Marts 2025
-
Tror ikke EU tør at lade Tesla få selvkørende teknologi. Hvis Trump skulle få lyst kan de jo bruges som kørende våben.
-
Tesla: Fordoblingen der blev borte
https://proinvestor.com/boards/125089 -
Wall Street Fear & Greed Index: 17/100 (Extreme Fear)
-
Tesla slap billigt i dag. Vi skal længere ned
-
Der er både gode og dårlige dage på aktiemarkedet, hvilket er en naturlig del af at være investor. For mit vedkommende var 2023 og 2024 særdeles succesfulde år, hvor nedturen med Genmab fuldt ud blev opvejet af de to år, som begge resulterede i betydelige overskud. Jeg holder fast i min strategi om at supplere op i Tesla. Jeg har stadig en mindre beholdning i Genmab, og da kursen reelt set er højere nu end pr. 31. december 2024, bidrager den faktisk positivt til det samlede 2025 resultat.
-
Jeg anser det også for sandsynligt, at Genmab kan afslutte 2025 med en værdistigning på mindst 10 % i forhold til kursen på 1490 pr. 31. december 2024. Det er dog en mulighed, at aktierne bliver solgt til fordel for yderligere investeringer i Tesla-aktier. Teslas innovationsevne påvirkes ikke blot af et midlertidigt kursfald. Da Nasdaq faldt med 4 %, ville et fald på 8 % være inden for det normale for Tesla, men det blev en smule mere markant. Dette ændrer dog ikke den overordnede investerings
-
Jeg anser investeringscasen for Tesla for fortsat at være solid. Jeg anerkender naturligvis, at andre investorer kan have forskellige synspunkter og investeringsprofiler. Jeg forventer, at 2025 vil ende acceptabelt for Tesla. Det giver ikke mening at bruge unødig energi på at diskutere daglige kursudsving. Teslas fire strategiske start-up-ben forbliver intakte, og elbilsegmentet vokser støt, nu også understøttet af Gigatrucks og nye modeller. Det er forståeligt, at nogle
-
venstreorienterede investorer og forbrugere vælger at afhænde deres Tesla-aktier og biler, men denne beslutning synes drevet af følelser snarere end rationalitet. Logisk set er Tesla et selskab og en investering, hvor kapitalistiske kræfter i sidste ende vil sejre, da der altid vil være aktører, der prioriterer innovativ teknologi frem for forældede løsninger. Igen, det hele markedet som panikker p.t.
-
Olieindustrien står som et slående eksempel på, hvordan mennesker glemmer eller ignorerer deres egne intentioner om at boykotte. Vi er alle klar over, at fossile brændstoffer årligt bidrager til millioner af dødsfald gennem luftforurening og samtidig accelererer ødelæggende klimaforandringer via CO2-udledning. Alligevel fortsætter folk med at investere i olie-relaterede aktier, og det globale olieforbrug stiger støt – i 2023 nåede det rekordhøje niveauer og forventes at vokse yderligere i 2025,
-
Denne tendens afspejler en sejr for de kapitalistiske kræfter. Systemet er indrettet til at belønne økonomisk gevinst, og olieindustrien forbliver en af verdens mest profitable sektorer. Aktier i selskaber som ExxonMobil og Shell tiltrækker investorer med løfter om stabile afkast, selv når vi kender de langsigtede konsekvenser. Det er et paradoks: Folk boykotter måske verbalt, men deres penge følger en anden logik.
-
Alternativer som vedvarende energi er under udvikling, men de er endnu ikke fuldt udbyggede eller økonomisk konkurrencedygtige nok til at udfase olien i stor skala. Spørgsmålet er, om dette er hykleri eller blot en pragmatisk accept af en verden i overgang.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind