Shipping — Maj 2021
-
Vild dag for mine rederier: Avance+ 5,21%, BW-LPG + 6,24%. Golden Ocean + 6,69 og MPC + 7,90%.
-
SCFI containerrater steg 2,7% i forløbne uge. https://en.sse.net.cn/indices/scfinew.jsp
-
Dejligt med fald i raterne så kan du købe flere stabile aktier der bare vil give og give de næste år i udbytte. Der er jo udtalt at raterne vil falde udover sommeren som de plejer og herefter vil raterne stige pænt de næste 2-3 år med små udsving. Derfor skal man skrabe så mange aktier sammen så udbyttet bliver så stort så muligt og ignorere udsvingene. Det eneste problem er som jeg har nævnt tidligere at Avance bliver pillet af Børsen. Petredec øger stadigvæk!
-
Næh der mangler et "måske" kan jeg se, det er helt mit eget tankespind, da det ikke er logisk de bliver ved med at øge. Da Petredec ikke er et børsnoteret selskab så har jeg en ide om at det ikke er noget de specielt ønsker, hvem gider dele med småaktionærer hvis man kan eje det hele selv.
-
Fra Finansavisen forum: Dashboard
"I dag kl 19:28 58
AGAS har i dag gjennomført generalforsamling, og alle de omstridte forslagene til endringer av vedtektene ble godkjent. Dermed ligger veien nå åpen for Hemen og Petredec til å fullføre prosjektet ved å sluke selskapet. Ettersom Petredec ikke er børsnotert, må en eventuell fusjon gjennomføres ved å kjøpe ut de av oss som fremdeles tviholder på aksjene". -
Glimrende regnskab fra Avance.
-
Det ses ikke af kursen. EPS på 0,3 USD er vel heller ikke bedre end BW LPG som var på 0,51 USD. Med nuværende kurs er der ca 15-20 rabat på BW LPG i forhold til Avance ud fra de tal.
-
Intet nyt under solen med shipping. Volatiliteten er stor. Jeg sidder derfor med min LPG langsigtet og tager udbytterne med.
-
Fald i dag på Avance, men også BW-Lpg skyldes førstnævntes guiding for Q2 21 med rater til 28.000 ... Allerede efter Q4 20 meldte selskabet ud at Q2 21 ville blive svært.
-
AGAS: SER STERK ETTERSPØRSELSVEKST DREVET AV KINA
Oslo (TDN Direkt): På etterspørselssiden ser Avance Gas sterk vekst drevet av kinesisk etterspørsel med 5 PDH-anlegg ventet å starte opp i 2021 sammen nye fleksible crackere som står for mellom 4 og 5 millioner tonn inkrementell etterspørselsvekst.Det skriver selskapet i deres førstekvartalsrapport torsdag.
Videre skriver selskapet at indisk etterspørselsvekst kan bli noe tregere på bakgrunn av den pågående pandemisituasjonen i landet,
-
mens det er ventet at forbruk i tett befolkede områder i Sørøst-Asia vil stige.
Det opplyses også at VLGC-ordreboken har tatt seg opp til 66 fartøy mot gjeldende flåte på havet på 310 fartøy.
"På kort sikt venter vi at effekten fra ordreboken vil være dempet på grunn av en travel tørrdokkingsplan på rundt 55-70 fartøy årlig både i 2021 og 2022", skriver selskapet, og peker på at økende fraktvolumer av LPG samt de pågående generelle ineffektivitetene i flåten spesielt rundt Panamakana
-
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
2h
Baltic Dry Index Falls 2.4% to 2,688
Capesize -5.69% to $27,934
Panamax -1.21% to $23,282
Supramax 58k tons +1.12% to $27,720
Handysize +0.43% to $22,167#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind