Shipping — April 2021
-
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
15 t
Baltic #LPG #shipping index +0% to $48/t (TCE $28k/d)#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG
-
Avance fjerdemest omsatte på den norske børs i dag. Der røg en enkelt post over disken på 2.5 mio aktier. Raterne ser gunstige ud i maj og analytikerne er meget glade på LPG i disse dage.

-
Mærsk opjusterer:B
olaget förväntar sig att det justerade ebitda-resultatet för helåret 2021 landar inom intervallet 13 till 15 miljarder dollar, från tidigare guidning på 8,5 till 10,5 miljarder dollar. Det fria kassaflödet för helåret väntas bli över 7 miljarder dollar, från tidigare guidning om över 3,5 miljarder. -
Mærsk opjusterer forventningerne med flere milliarder dollar: https://www.proinvestor.com/investornyt/674439/maersk-opjusterer-forventningerne-med-flere-milliarder-dollar-gent
-
Mærsk/Jefferies: Muligvis stadig plads til yderligere opjustering https://www.proinvestor.com/investornyt/674445/maersk-jefferies-muligvis-stadig-plads-til-yderligere-opjustering
-
Mine MPCC stiger nok i dag på meldingen fra Maersk. Det er utrolige tal som meldes ud.
-
MPCC + 4,35%.
-
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
1h
Baltic #Capesize index +6% to $37k/d (+$2.1k/d)
RocketBrazil/China +6% to $32k/d
Rocket#DryBulk #Shipping
$DSX $EGLE $GBLK $GNK $GOGL $SBLK
-
Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
·
2 t
Baltic #LPG #shipping index +5% to $53/t (TCE $34k/d)#VLGC $AVANCE $AGAS $BWLPG $LPG
-
Synes at Avance opfører sig mærkeligt for at sige det mildt. Jeg har længe haft en mistanke om at den vil blive pillet af Børsen, det kan slet ikke svare sig at dele gevinsten med "masserne" der ikke værdsætter aktien højt nok. De kan lave en emi for herefter at købe med arme og ben under emikursen, det giver ingen mening. Efter emi har Petredec øget til 13.9% og Hemen har øget til over 31%, så de fortsætter bare med at købe og der er åbenbart sælgere nok selvom marginerne øges.
-
........Det ved jeg ikke, jeg er full loaded men langtfra tilfreds med udviklingen. Hvis du køber flere nu og kun får 50-55kr tilbage så ved jeg ikke om det er en god deal, du kan jo risikere markedet generelt sætter sig og så er der jo ikke nogen gevinst.
-
Stålpriserne og de sidst solgte gamle skibe giver dog Avance en værdi på ca. 70 kr. Læg hertil det overskud de generer hver gang de sejler + stigene rater og de er på vej ind i en supercyklus med gode rater til min, 2024 så kan jeg godt forstå hvis de piller aktien af Børsen. Måske jeg tager fejl og så vil jeg mene at entry på disse niveauer er gode når man har en mellemlang horisont, især når du får udbytte. Men kursen flyver op og ned konstant grundet udbytte, hvor de dygtige sælger og shorter
-
på de rigtige tidspunkter. Jeg holder mig langt væk fra det cirkus og er ligeglad med den kortsigtede kursudvikling, det der virker mærkeligt er dog at kursen for nuværende burde være en anden og det kan have konsekvenser at den ikke har den rigtige prissætning. En anden stor skibsreder afviklede sit selskab på børsen for ikke så længe siden og gav en alt for lav pris til aktionærerne, den var også dårlig prissat og så scorede han gevinsten selv.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind