Shipping — April 2021
-
Flex: aftale med Cheniere om 4-5 skibe. Er det alene det, som giver aktien luft under vingerne ?
-
SCFI containerrater steg 6,84% https://en.sse.net.cn/indices/scfinew.jsp
-
Hvor meget trader i ind og ud af jeres shipping aktier? Har i positioner i "bare" gemmer væk og tænker langsigtet med?
-
-
At starte trading med norske shippingaktier er stort set det samme som at udfordre det norske langrendlandhold til duel, du har ikke en chance. Køb og find så et exitpoint hvor du vil tage aktien op til revurdering, køb en god flakse vin ved hvert udbytte og akkumulere flere aktier for resten af udbyttet og vent til du når exitpoint, mit er 70kr. i Avance og 90 i BWLPG ukorrigeret for inflation og valuta:-)
-
Du fanger mig lidt mht vin. Jeg har flere flasker nebbiolo end jeg har kvm lige nu. Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg har viden eller temperament til investering i shipping.
-
Jeg har dog fulgt lidt med i jeres debat her, og har netop også lidt kig på LPG. Derudover har Olie-tankers da fået lidt prygl. Indledende læsning fortæller at Euronav er godt drevet..
-
Der findes masser af analytikere og traders som ikke kan slå de store index så som SP500 så selv og du havde mere viden ville det ikke være en garanti for at kunne slå eksempelvis SP500. Fordi en aktie har fået prygl er det ikke ensbetydende med den nogensinde stiger igen. Hvis man er tilfreds med at slå SP500 marginalt på den lange bane kan jeg anbefale Papa Bear
-
eller Mama bear som begge har slået SP500 i perioden 2008 til 2020 https://muscularportfolios.com/faq/
-
Jeg siger tak for tippet. Jeg er relativt ny. Har været i gang i 3 år, og har gjort det udemærket i den periode. Jeg har generelt tilegnet mig en del viden, men har få erfaringer inden for shippingsegmentet.
-
Okay fint. Ja selvfølgeligt er det godt at have en god viden. Men det vigtigste er efter min mening at have en god diciplin og ikke afvige fra ens tradingplan. Selv folk med mega stor viden kan komme galt i byen hvis de ikke har diciplinen i orden. Et regelsæt for hvornår man køber en aktie er et must - hvilke tekniske niveauer skal være opfyldt før man køber. Det er derfor jeg mener Papa og Mama bear er gode fordi der er allerede et velafprøvet regelsæt for hvornår man skal købe og sælge.
-
Teknisk analyse af BW-LPG :
-
Mærsk/Jefferies: Fortsat lavt EBITDA-konsensus trods milliardløft
https://www.proinvestor.com/investornyt/674148/maersk-jefferies-fortsat-lavt-ebitda-konsensus-trods-milliardloft -
Oslo (TDN Direkt): Pareto Securities har oppgradert BW LPG og Avance Gas til kjøp fra hold. Kursmålet på BW LPG er oppjustert til 74 kroner fra 53 kroner, mens på Avance Gas-aksjen er nytt kursmål 50 kroner fra tidligere 32 kroner.
Det fremgår av oppdateringer mandag.
Meglerhuset skriver blant annet i notatet om BW LPG at nedturen i VLGC-markedet viste seg å bli kortere enn ventet, og at det nå går inn i en periode med bedret arbitrasje-økonomi.
Når det kommer til Avance trekkes og
-
så en ventet markedsbedring frem som årsak til oppgraderingen. I tillegg skriver Pareto at en eventuell fusjon med Petredec vil skape en VLGC-gigant med 24 skip i drift og 12 VLGCer under bygging.
TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
-
Fearnley
Houston-Chiba USD/day 35,294
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind