Shipping — Januar 2021
-
Intet nyt under solen i den branche.

-
Avance: Høje rater, stigende futures, konkurrenterne køber aktier op i selskabet. Hvorfor falder kursen? Det er der jo overhovedet ingen grund til efter min mening.
-
Shipping Executive: We Can't Order New Tonnage While Carbon Rules Are So Uncertain
While all shipowners by now will have the IMO's objective of halving GHG emissions by 2050 firmly in mind, no concrete guidance has yet been given on the timetable for carbon-emitting ships to be phased out.
Ship & Bunker (shipandbunker.com)
-
Stålskrotpriser stadig i meget højt leje. Rederierne begynder at skrotte flere skibe https://www.lme.com/en-GB/Metals/Ferrous/Steel-Scrap#tabIndex=2 https://shipandbunker.com/news/features/risk-management/645116-weekly-vessel-scrapping-report-2021-week-2
-
men nu er det Avance der er målet måske og Dorian bliver så nødt til at købe sig ind ligesom BW har gjort. Formålet er enkelt, de ved at opkøberne vil udvande aktien ved at shorte den eller sælge den ned så kursen er attraktiv til kommende bud. F.eks. kunne man forstille sig at den skal ned i 32 og buddet vil være 55 selvom alle ved aktien er mere vædr.
-
Avance er vurderet til 2.5mia og ejer selv 800mill. 30% BW vil ikke sælge deres uden stor fortjeneste, Dorian vil heller ikke sælge deres uden stor fortjeneste. Endvidere vil hverken BW eller Dorian have at den anden part får Avance for billigt, det skal være så dyrt så muligt.
-
Bent...Mit bud er umiddelbart, at der er langt flere kortsigtede tradere i Avance end i Dorian og Bw-LPG. Disse tradere har meget lidt kendskab til sektoren og sælger kraftigt ud ved fald i raterne - uagtet at disse stadig er på et meget højt niveau - og futures er stigende.
-
De forhandler helt sikker med Frederiksen om prisen på hans del med andre storejere, når det er på plads så skal de erhverve de sidste rester hos dumme amatørinvestorer der glædeligt sælger til 55 når aktien er banket i bund og så når de de 90% og kan erklære sig som ejere af en guldbutik
-
Læg hertil det faktum som Mcjean nævner lige nu, at både Bw-LPG og Dorian køber op i Avance. Det er efter min min et skøbssignal - ikke et salgssignal.
-
Mcjean, Din teori er om bevidst nedsalg udløst af shortsalg som får de kortsigtede investorer til at sælge ud lyder plausibel i den nuværende situation.
-
Læg hertil ratefaldet.
-
Tanker scrapping to rebound from 23-year low https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1135498/Tanker-scrapping-to-rebound-from-23-year-low
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind