Grønne Aktier — December 2017
-
Tilbage i 2010-11 var et af de store problemer for Vestas i USA netop stigende konkurrence fra olie og gas (skifergas). Ikke dermed sagt at det gentager sig – og slet ikke fuldt ud. Men olie- og gasindustrien får en relativ fordel i forhold til VE som følge af skattereformen. Og det kan ikke undgå at ramme VE i en vis udstrækning.
-
Jeg kom i tanker om, at jeg havde læst det et eller andet sted: http://energiwatch.dk/Energinyt/Politik___Markeder/article9610946.ece
-
Har I set, hvordan Vestas skovler ordrer ind. Det er nu helt sikkert, at ordrerekorden fra sidste år slås ganske eftertrykkeligt. Og det er enormt, som de åbenbart kan producere - den sidst indkomne ordre på 300 MW i Ontario ventes færdig opstillet i -18.
-
Hvilken dejlig morgen. Vestas 10.595 MW https://www.vestas.com/en/investor/announcements#!orders2017 og der kan måske komme mere til i løbet af weekenden

-
Og så er der stadig 1 ordre mere, som jeh har overset til fremtidig levering med 80% PTC. Avangrids ordre på 184 MW indeholder 36 MW komponentordre. Så er vi oppe på 216 MW, der kan ganges op de kommende år. De 148 MW er resten af et tidligere komp-køb - projektet er på 201 MW
-
@doodha jeg er enig med dig. Som investor i Vestas er jeg overrasket over, at de overrasker så markant i slutspurten, og vil ikke blive overrasket, hvis kursen stiger overraskende meget på tirsdag.
Godt nytår. -
-
Nu hvor 10.691 MW er annonceret, ordren til Indien kan jeg dog ikke finde, så gætter jeg overraskende højt - 12.000 MW for hele året.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind