Grønne Aktier — Februar 2017
-
et gæt fra min side er at kursen vil toppe i 2018 og overskuddet i 2019 og så bliver det (næsten) slut med statsstøtte, hvorfor indtjeningen vil blive noget presset. Der skal nok blive opsat vindmøller de næste mange år frem, men det vil givetvis aftage i næste årti. *Jeg har ikke aktier i Vestas

-
det er fair nok bud. Jeg tror dog antallet af vindmøller vil vokse markant os de næste årtier, især offshoremøller.
-
Hvis i er i tvivl om, hvor stort potentialet er til havs, så prøv at søge på "4C Global Offshore Windfarm. Der er rigtig mange oplysninger om både færdige og fremtidige parker. Det kan muligvis kikse lidt med opdateringen, men det viser potentialet, og hvem bygger hvad og hvor.
-
ja præcis. Men folk bliver naturligvis mindre generet af havvind, og derfor ser jeg stor omsætningsvækst i MHI Vestas fremadrettet.
-
-
Nyhed fra Scatec forleden.
-
Jeg er med på at Vestas er den dansk virksomhed der oven i købet tjener mange penge og der derfor er stor fokus på vindkraft i danske medier, men jeg tænker på sigt må solenergi da overhale vind. Men tilsyneladende er der ikke så mange penge at tjene for solfirmaer - hvorfor ikke (er med på de ikke substitueres usammenhængende grad som vind men det er vel ikke hele forklaringen). Er der nogle sites/ grupper hvor jeg kan læse mere ?
-
jeg finder det så ikke klart, hvem jeg skulle købe af 'sol-energien'. Scatec er ret dyrt prissat, og tjener en god del fra sol-parker. Når (hvis) prisen på el er for nedadgående, bliver det ikke den bedste forretning. Og så er det ligesom datamatik, prisen på produktet falder hele tiden som følge af bedre teknologi. Jeg ved ikke hvem man skal købe og har ikke et eneste energiselskab, overvejer lidt GE. Hvad sidder I med?
-
Jeg har ikke noget sol, indenfor nergi har jeg kun Vestas. Jeg regner ikke solenergi for at være moden endnu, da udnyttelsesgraden stadig er alt for lav. Derudover er der så mange forskellige leverandører, at det er svært/umuligt at sige hvem, der er bedst og levedygtige(se Sune). Mht GE skal du være opmærksom på, at det er et konglomrat som Siemens, der har "alting i elting".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind