Bavarian Nordic — September 2024
-
Der er jo ikke nogle nyheder. Problemet med chatten er, at her opsøger og dyrker man enhver selv ubetydelig omtale af mpox og præsenterer det som nyheder, selv om det mest er ikke-nyheder, fordi det intet reelt nyt tilfører. Og tilmed så er alt der skrives præget af ensidig positiv bias tilsat meningsløst gætværk og spekulationer på tyndt grundlag. Denne chat maler et falsk billede.
-
Godmorgen @3kilofisk beklager hvis entusiasmen af og til kan støde dig. I denne uge er der kommet 2 pressemeddelser (og en sidste fredag), og en kraftig opjustering af et kursmål med ca. 35% eller 75 kurspoint. (Som vel plejer at have kurspåvirkning, og derfor må betegnes som en nyhed). Så er der en masse referater og opdateringsdelinger. Er vi positive? Jada, måske også for positive. Men kig på analytikkerkorpset, de ligger p.t. 30% ish over kursen så kan man da godt have lidt forventninger….
-
Godmorgen. Jeg synes chatten er god til at finde en masse nyheder, som man ikke selv lige nødvendigvis falder over. Men man skal selv lige vurdere betydningen af nyhederne. Jeg er tilbøjelig til at kive @3kilofisk ret i, at chatten overvurderer betydningen og at markedet nok har mere ret. Flere analytikere har mig bekendt i flere år ligget langt over markedet for BN, så det skal man nok ikke lægge så meget i.
-
kive=give
-
med en markedsværdi på op mod 20 mia DKK så vil jeg også mene, at de seneste nyheder med 150.000 doser til UK og 500.000 til GAVI er tæt på non-events. Nyhederne om prequalification og godkendelse til 12-18 årige (hos EU ikke WHO endnu) er vel desuden uden betydning, da det var ventet og der i forvejen var nødgodkendelse hos DRC. At Afrika desuden hele tiden taler om behovet for lokal produktion (underforstået til noget nær kostpris), er jo heller ikke befordrende for kursen på længere sigt.
-
Der skal nogle virkelig store ordrer til for at rykke kursen, men kommer de og hvornår? Tror efterhånden mest vi skal sætte vores lid til rige vestlige lande som kunder, hvor prisen per dose forhåbentlig kan holdes nogenlunde oppe. Forhåbentlig giver godkendelse og salg af af Chikungunya også lidt på kursen, men igen så tror jeg desværre vi skal være lidt tålmodige. Der har nok være lidt for meget hype og "buy on rumours sell on facts" på det
seneste, så vi ikke skal forvente 300 igen... -
lige med det samme. Men man kan selvfølgelig håbe at det sker, for markedet overreagerer jo altid. Så skal man måske blot prøve at udnytte nogle af de peaks der kommer.
-
Bavainvestor 08.58/09.06..Helt enig. Tillader mig at genposte: https://proinvestor.com/boards/122227/
-
Bortset fra det kan "ufiltreret" information ofte betyde, at man som investor får en bredere og dybere forståelse af aktiecasen. Det uagtet, at det meste af indholdet ikke er - eller bør være kursdrivende.
-
Ingen ide - og tænker også det må være umuligt før vi i den næste tid ser hvad der bliver meldt ud om ordrer og produktion i forbindelse med det nuværende MPOX udbrug. Jeg aner ikke hvilke kontrakter BN har der desuden kaster MPOX omsætning af sig udover vel de $140m fra den skubbede US kontrakt. Rejsevaccinerne udvikler sig sikkert fornuftigt med en pæn stigning.
-
udbrug=udbrud....
-
Det bliver spændende med Chkungunya som forhåbentlig bliver godkendt af FDA til februar 2025 og af EMA i 1. halvår 2025. Desværre kom Valneva først med deres IXCHIQ, så de snuppede priority review voucheren, som de solgte for $103m. Valneva har desuden fået $41m af CEPI til at udbrede brugen af "verdens første chikungunya vaccine" - som koster $350 per vaccination. Så Bavarian skal lige have løbet dem op, men de skulle vist også have en mindst lige så god vaccine. Valneva har desuden først.....
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
Tak Es!