Bavarian Nordic — September 2024
-
Blomberg spørger også den japanske vaccine kan blive brugt på små børn som allerede er smittet.
-
Africa CDC og ligende organisation i Sydamerika er begyndet at koordinere at de har eget beredskab til epidemier i fremtiden.
-
De japanske vaccine er tilsyneladende effektiv ved post-eksponering men dette er ikke dokumenteret for BN's vaccine endnu. Så jeg det er muligvis relevant.
-
Hermed er wbecast'et slut. Men det kom også frem at der i de kommende uger kommer flere nyhedsbegivenheder.
-
De vil løpende opdatere hvor mang af de 10 mio vacciner de har modtaget. De vil lave et dash board på nettet for dette.
-
Og det som for den ældre generation er blevet en fast vending vil jeg slutte af med "Ib Rene, Cario".
-
Her er en nyhedsartikel som opsummere lidt mere generelt fra præsentationen: https://africasciencenews.org/africa-cdc-urges-member-countries-to-embrace-mpox-vaccination-as-cases-continue-to-rise/
-
Det må efterhånden være verdens mindste epidemi eller hvad? Det er selvfølgelig positivt. Men det er alligevel tankevækkende, at der kan være færre nye smittede end sidste uge, når man tænker på, at der er 6-21 dages inkubationstid. Men panikken er jo også kun opstået pga. Clade I. Heldi
gvis ser den ikke ud til at sprede sig globalt. -
Pauly og exitnu - Tak for kommentarerne. Jeg syntes det er hyggligt at kunne dele når jeg alligvel skal gjøre arbejdet med at følge med. Og Exitnu - Jeg elsker din Fantastisk Toyoto-album reference. NB: TV2 og jeg gøre samme fejl. Vi kalder ham for Ib Rene. hvor hans rigtige navn egentlig var Ib Rehné,
-
Bavaninvestor - Der er færrer end sidste men det er fortsat 2 højeste uge. I tillæg så er der mange mørke tal her. De kan måle i flygtning lejrer men det er områder med krigsherrer som er "non-go" terratorium. Stor enkelt område er en guldmine og det er lidt "Heart of darkness".
-
Jeg er klar over, at der er et stort mørketal på det samlede antal, men de rapporterede ugetal må være sammenlignelige. Der undrer det mig, at man med en lang inkubationstid ikke ser en stor stigning, da der må gå mange folk rundt og være smittede uden at de ved det. Nu ved jeg så ikke hvornår man kan smitte videre - om det kræver a
t sygdommen er brudt ud. -
Man kan først smitte andre, når sygdommen er brudt ud
-
Ville blot have forventet noget eksponentielt, når det er en epidemi
-
Men det er jo heldigvis ikke en pandemi
-
I 2022 epidemien spredte det sig til verden. Hvis vi tager 1 January 2022 through 31 March 2024 og bruger WHO tal så havde du følgende fordeling:
-
Total confirmed mpox cases: Region of the Americas 61.264, European Region 27.179, African Region 2.920, Western Pacific Region 2.897, South-East Asia Region 871, Eastern Mediterranean Region 95 = total 95.226
-
Det vil sige at det nuværende niveau er allerede hvad Europa var den gang og se hvor lavt Afrika ligger i den oversigt. Det er derfor vigtigt at gøre greb for at inddæmme det.
-
NB: Det var juli 2022 at man sidste erklærede "multi-country outbreak".
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind