Bavarian Nordic — August 2023
-
Bavarian er nu i gang med Fase 1 for deres TAEK-VAC vaccine... så der må forventes at skulle bruge et par milliarder til forsøgene i de næste faser? Hvordan skal dette finansieres?
-
Kære Kraken23 - jeg har skrevet rigtig mange indlæg om BN både her i chatten og i debatten. Dem er du velkommen til at tjekke. Og så er det vist tydeligt for enhver, der kan følge BN's kurs på NasdaqCPH, at der lige nu er stillingskrig i kursen. Øjebliksbillede af udviklingen: Inden for knap 120 sekunder sænker robotterne kursen fra 140,50 kr. til 140,40 (79 aktier handlet). Så fra 140,40 til 140,35 (53 aktier handlet). Fra 140,35 til 140,30 (200 aktier handlet)
-
Hvilket betyder, at uanset om du nu køber BN aktier, så sænker vi efterfølgende kursen, så du bliver mør, og mister interessen for aktien. Og observerer vil øget salgslyst sænker vi kursen med ganske få aktier handlet - og det sker i løbet af sekunder. Man skal være gjort af et sejt investorstof for at beholde den aktie!
-
Godt set @Match. Jeg oplevede selv forleden dag, hvordan kursen hurtigt blev ændret, da jeg satte en købsordre i en lav kurs. Jeg havde åbenbart ændret på nogle af de robotters planer, så kursen ændrede sig hurtigt derefter og jeg missede mit køb for marginaler. Og der var nærmest ingen volumen på det tidspunkt. Shorterne styrer aktien fuldstændigt i øjeblikket.
-
De kommende 3 år har BN MPOX kontrakter til en værdi af ca. 3,5 mia. kr. årligt. Hertil kommer uplanlagte ordrer på vaccinen. I Q1 omsatte BN 1,252 mia. kr. på de eksisterende vacciner. Fra 2024 kommer salget af Emergents vacciner oveni programmet. De omsætter for 2,2 mia. kr. - nok først fuldt ud fra 2025, hvor også Chick- kommer til salg med en salgsstyrke - som PC sagde - der kan køre plugandplay. Det øger omsætningen med ca. 1,5 mia. kr. om året.
-
Og de eksisterende og tilkøbte vcacciner er ikke fugle på taget, de er pengemaskiner. Kommer der så større udbrud af MPOX, Rabies, nye flåtvarianter, tyfus eller kolera, så er Bavarian Nordic klar med vacciner. Og det burde vi sådan set være stolte af i stedet for hele tiden at hakke på selskabet.
-
Match tak, . Hvis det er korrekt at der er ordre for 3.5mia årligt er det super. Men som jeg forstod chaplin havde de kun ordre liggende for 500mil usd, der skulle dække de kommende år. Er det korrekt med 3.5 mia årligt vil jeg med glæde bliver irettesat og straks købe flere
og mener det 
-
-
Vi brænder vel alle, af og til fingrene på en investering. Og hvad gør man så. Jeg kan anbefale at anvende førstehjælpens grundregel: 1. Stands ulykken
Det første punkt handler om at standse ulykken og skabe overblik over situationen. At standse ulykken betyder at man sikrer, at skadestedet eller det sted man befinder sig er sikkert, således at hverken du eller andre kommer til skade. Sker det kan I nemlig ikke hjælpe den tilskadekomne. -
Jeg mener det faktisk ikke for sjov - men i ramme alvor. Jeg har selv været inde i Bava i flere omgange. Ikke alt er gået lige godt

-
Og så giver jeg dig absolut ret, @mmdyb. Man skal altid foretage sin egenvurdering, og ikke blot følge flokken.
-
Jeg har solgt mine bava og taget tabet derpå. Går jeg ind i den igen? Måske. Afhængere af udviklingen i både bava og en række andre selskaber
-
I et selskab skal der ske en produktudvikling af eksisterende produkter, hvis det giver mening, eller der skal kunne tilbydes nye produkter i længden. Det kan ske via egen kraft eller opkøb.
-
Mht. BN er jeg ikke spor nervøs i forhold til de indtægter, jeg ser komme fra Chikungunya, deres nuværende rejsevacciner og de lange kontrakter som de mestrer at få på koppevaccinen.
-
BN har været gode til opkøb, senest Emergent B. Det var jo faktisk smart træk af BN, før nyhederne på fase 3 forsøgene i år, da de har sikret sig flere produkter, der forventelig fortsat bidrager til pæne overskud i fremtiden. Tigermyggen, der bl.a. spreder Chikungunya fortsætter med at brede sig til flere og flere områder, også i Europa.
-
Uagtet at jeg er tilhænger af fortsat opkøb fra BNs side, så håber jeg, at de nu i en længere periode vil købe egne aktier tilbage, da det vil gavne altonærer endnu mere i det lange løb.
-
Mon ikke vi bare skal have breaket nyhederne onsdag også har fået en endelig afklaring på Covid, før shortandelen så vil falde. Det er min tanke.
-
KØBENHAVN, 21. august 2023 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) offentliggør regnskab for første halvår 2023 på onsdag den 23. august 2023.
Samme dag kl. 14:00 dansk tid afholder selskabets ledelse en telefonkonference for investorer og analytikere med henblik på at præsentere regnskabet og besvare eventuelle spørgsmål. Præsentationen kan overværes via https://bit.ly/3KdbHjU. For at stille spørgsmål på telefonkonferencen er forudgående registrering nødvendig via https://bit.ly/44ULhLC.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind