Bavarian Nordic — Februar 2023
-
@Cupcake. Jeg mener ikke, at de nye aktionærer har en lock-up periode - derimod har Baravarian en lock-up periode.
-
8.47...retter til 1% teknisk udvanding ved lukkekursen igår ved sammensmeltning, idet 233de nye aktier + 245de gamle aktier / den nye market cap, er ca. 1 %...så ved neutralt marked, ender vi i grønt, givet de 3 faktorer nævnt
imho -
*skal naturligvis divideres med det nye antal samlede aktier, ikke mkap
-
Ligner en stabilisering omkring 236-238….så skal vi “bare” have amerikanerne i bedre humør, så kunne den sagtens lukke
over 240
-
..havde egentlig håbet på offentliggørelse af en eller flere nye storaktionærer...nogen må da være gået over de 5%...måske det først sker, når nye og gamle aktier handles i samme kode...nogen bud?
-
Vi har som aktionærer godt nok flere gange, måtte stå på sidelinien og kigge på en udvanding af vores aktie. Jeg ved godt det sandsynligvis er en rigtig god deal de har lavet, men det ændre ikke på at vi IGEN IGEN ikke har en jordisk chance for at få lidt af de billigere aktier. Det kalder jeg ikke shareholdervalue
-
Der ligger en køber med ca. 60.000 stk.på 235
gad vide om det er en af dem der blev forbigået som vi andre -
...udvandingen er jo minimal. For 3 uger siden kunne du købe til under 215.
-
Og alle kan købe lige nu med 4,04% rabat, så….

-
Det er sgu da underligt hvor naivt en tilgang man kan ha til en emission. Personligt er jeg da gal over, at man som bestående aktionær, kan se på at andre kan købe billigere end markedskursen, uden man selv får den mulighed. Man burde da have givet tilbud til bestående aktionærer, så alle havde mulighed for at takke ja eller nej. Finansieringen havde man på plads, via bankerne. Så intet knæfald herfra
-
..så du mener at en emission med prospekt og tegningsretter i frit handel havde været bedre for kursen end denne rettede emission?
-
En emission med prospekt m.m.m. ville have taget meget lang tid at gennemføre, og ville være meget omkostningstung. Jeg har det helt fint med den måde, emissionen er foretaget på.
-
Tror du skal være meget glad for det blev en rettet emission med bookbuilding
Alternativet havde nok været grimt 
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind