Bavarian Nordic — Januar 2023
-
… men alt forudsætter gode data

-
@WorkTrader 14:25: tak for link og "nyheden". Efter at have hørt præsentationen med Rolf giver det måske mening, at han antyder noget om det i hans udtalelse om at HERA aftalen er indgået at mindre / mellemstore lande som Sverige, Danmark... Altså at de allerede nu er i gang med noget forhandling med Frankrig. Det kunne måske være en tanke. Og spændende med et evt. køb af teknologien hos Adaptvac... Rolf sagde også, at man skulle prøve at regne på, hvor meget 700.000 doser egentlig var (...)
-
(...) Jeg tænker på ca. kr. 350 mio.
-
most welcome Cub..og ja, det var også min tanke omkring Frankrig. Enig Kirt, husker et price range jeg engang linkede til på ml 70 og var 150 USD...tror kun det er de helt store aftaler, der ligger på 70...
-
Det er lidt pudsigt, at opkøbsfantasierne altid dukker op i.f.m. faldende kurs

-
...det er jeg helt sikker på, intet har med kursen at gøre idag..det er jo reelle tanker efter mulige gode data præsenteres.
-
..og der bliver talt meget mere om hvilke opkøb Bava kunne overveje, så deet.
-
Er det 15.59 du refererer til?
-
@WWW tak for dit besyv til "HCA - præsentationen" - ja, det skinnede tydeligt igennem, at Rolf havde svært ved at skjule sin stolthed og glæde - og man fornemmede, at han er overbevist om, at der er mere i vente... ( eller er det bare ønsketænkning fra min side?). Præsentationsteknik er en af mine kæpheste, - og er fortsat møgskuffet. Spurgte datter min - der siger, at jeg er gammeldags - og at det nye er, at præsentationer gerne må se lidt "hjemme-gjorte" ud...

-
Jeg så da gerne at Bava-ejerskab forblev i DK. Tror I ikke der er mulighed /interesse for at beholde "vacciner" i DK? Evt en sammenlægning a la Chr H og Novozymes, som jeg mener at have læst at Novo stod bag? Er tanken om at sammenlægge ALK og Bava for eksempel helt ude i skoven?
-
@WorkTrader 14.25 -14:30 - HERA-aftalen omfattede blot 14 lande (ud af 36) pr. 17. november - så der må fortsat være god rum for tilslutning af flere mindre og mellemstore lande...?
("The joint procurement agreement allows EU Member States and additional countries in the European Economic Area (EEA) as well as Western Balkan countries") -
Jf. link fra @WorkTrader her er hele artiklen på engelsk. Også afsnittet "Secrecy defense” around stocks" er interessant... https://morocco.detailzero.com/health/130094/health-authorities-recommend-stockpiling-vaccines.html
-
Smukt @Cupcake
-
17.15...ja, kan være de skulle udvide på forhånd til >2 mio. doser, men lad blot de store lave bilaterale ordre på strategiske lagre...det er ok

-
@Kraken 17:10 + 17:11 tænkte blot, at både forskning samt allergivacciner måtte på "en eller anden måde" være i samme boldgade som Bava, selv om ALK er ved at "udvide" med vaccinationer i tabletform
. Kuriosum: Ja, Lundbeck-fonden har faktisk ejet ALK ad to omgange med 10 års mellemrum. I den mellemliggende periode var det Chr. Hansen, der ejede ALK, indtil Fonden købte aktiemajoriteten i selve Chr. Hansen ultimo 80'erne - og derved igen blev ejer af ALK for anden gang...
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind