Bavarian Nordic — December 2022
-
Mht. BN er jeg som langsigtet investor helt rolig. Mpox har fjernet et forventet underskud i år på 1.4-1.6 milliard. Covid vaccinen viser lovende takter og er fuldt finansieret. RSV er i fase 3 og fuldt finansieret med kinesisk partner. Biotek er tålmodighed.
-
Og ja, aktier stiger og falder. Husk tålmodighed. Mht. BN forventer jeg en god gevinst indenfor 1-2 år - bare hold ved
Vi kan dog alle have forskellig tilgang til aktiehandel. -
Andre er mere kortsigtet, handler fra dag til dag, uge til uge, det er ofte dem, der påpeger “den falder og falder” for den næste uge at påpege “den stiger og stiger”.
-
Som langsigtet investor er det vigtigt at have gjort sine egne tanker og valgt en strategi og følge den. Jeg er helt rolig, uanset om en aktie stiger og falder frem og tilbage.
-
Lige pt. sker der så meget i de eksterne forhold i markedet med krig, renter, inflation - og ja, corona har i Kina stor påvirkning stadig. Det er også grunden til, at aktier også svinger op og ned - budskabet er - spørg dig selv, om BN er kommet med dårlige udsigter for de interne forhold, som virksomheden selv har indflydelse på. Svaret for mig er nej. Igen - jeg er helt rolig og forventer en gevinst i fremtiden

-
Det er en fornøjelse at følge BN. BN kommer som biotekvirksomhed med udmeldinger, når der er noget relevant at melde ud. BN overholder reglerne. Husk biotek er tålmodighed.
-
-
I mange af de største c20 selskaber køber direktionen aktier for egne penge, ISS, Vestas mfl. her får man Value for pengene, i Bavarian får man årligt risikofrie optioner forærende uden at have hånden på kogepladen, det ser man tydeligt med aktiekursen
-
Test
-
I flere c20 selskaber køber direktionen aktier for egne penge Vestas, Iss mfl her skabes der Value for aktionærerne
-
..fra det jeg husker, så kunne det godt ligne en bundvending her i 215-220, og med en modstand i 240-250, men volumen er fortsat svag, så svært at tolke noget...
-
Godmorgen

-
tænker også vi skal en tur under 200 mærket, og så tænker jeg efterhånden mere og mere at Covid resultater kan gå hen og blive en non-event .... selvfølgelig er der et marked for vaccination af sårbare osv. men kan bava få en bid af dette i konkurrence med big-pharma... det er jeg nok noget i tvivl om.... RSV er vel den reelle event der kan flytte noget
-
Jeg er slet ikke enig. Viser det sig, at BAVAs Covid vaccine holder 2-3 år frem for det "vand" de andre laver, så er der stadig et marked. Husk at den danske stat også har postet penge i, og dermed blicer "kunde", så vil der kunne ske en vis afsætning straks efter godkendelse. Sælges den så på den langvarige virkning, så tror jeg på det. Hvis det var overstået kapitel, så tror jeg ikke de andre fabrikanter gad fortsætte udviklingen og fremstilling
-
I dage som disse tænker jeg på Asger Aamund og tålmodige investorer som Helge. Jeg er relativ "ung" (47 år) og tænker, at de må have lært noget fra deres erfaring. Jeg holder. Vi ses i det nye år med forhåbentlige gode nyheder!
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind