Bavarian Nordic — December 2022
-
Der er også etableret "Hub for Pandemic and Epidemic Intelligence" gennem WHO https://pandemichub.who.int/ og hvis WHO kan ertablere en "hub to make COVID-19 vaccines in South Africa", så kan de også betale for distribution af en dansk vaccine i Afrika.... https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/who-setting-up-hub-make-covid-19-vaccines-safrica-tedros-2021-06-21/
-
@Cupcake, fra 16.17..hører dig, tak for input. Det var nu heller ikke udtryk for en egentlig holdning, mere en spontan tanke ifm vaccine inequality artiklen..og som oplæg til lidt simpel chat

-
Ja. Jeg bliver så skuffet, når jeg ser at der er kommet 2 mails fra Bavarian Nordic A/S i min indbakke for kort efter at indse, at det ikke var andet end tegningsoptioner til ledelsen…. Men hvad betyder det egentlig for kursen og os andre aktionærer? Hvorfor siger du “lidt øv” @Pensionisten?
-
@Anderbilt: ja, hvis du bruger iPhones stock app så sker det tit, at kursen “hopper” meget voldsomt lige pludselig. Jeg har selv fået en del forskrækkelser. Brug Yahoo Finance app i stedet eller lignende
-
Mange tak @Pensionisten. Jeg spørger, fordi jeg ved ikke meget om warrants. Hvilken indflydelse har det på kursen nu? Er det ikke en option for medarbejderne til at købe et bestemt antal aktier ude i fremtiden (2026 / 2027)? Er det antal aktier nogle, som Bavarian selv har købt eller sikret sig?
-
Og det er også i tråd med sidste års udmelding fra bestyrelsen / ledelsen om at ville fastholde Chaplin med diverse incitamenter (penge forstås), så han ikke smutter til et andet selskab
-
Der vil kun komme nye aktier hvis kursen i 2026/2027 er over strike-kursen, da det er beløbet pr aktie ledelsen skal betale. Så hvis kursen er lavere vil der ikke komme nye
aktier. -
Mange tak. Jeg var lige ind på youtube for at få det foklaret. Som jeg forstår det, så er det selve selskabet, der udsteder flere aktier (i alt 932.051 stykker), som så betyder, at de eksisterende aktier bliver i princippet udvandet. Måske ubetydeligt for kursen, ja.
-
Tak @TOPspiller. Vi må håbe på, at kursen ligger over 224 kr om 3-4 år. Det satser jeg i hvert fald på

-
Hmmm - PM er fortsat ikke uploaded på hjemmesiden. Fik mails om warrants for over 2 timer siden. Ærgerligt hvis kursen flytter sig, at investorer mv. ikke kan søge oplysninger på hjemmesiden... Bava måtte i øvrigt fortsat gerne udsende PM, når markedet i DK er åbent...
-
@WorkTrader 21:13 - ja, jeg blev triggered, og blev vist revet "lidt" med. Har tidligere advokeret for, at Bava skulle vise velvilje og forære WHO vacciner til distribution - men er blevet mere oplyst, hvordan WHO, myndigheder, andre pharrma etc. agerer - og synes ikke at "Vores" firma skal være "tosse"-god.
-
Godmorgen

-
Godmorgen..hjemmesiden opdateret nu.
-
..ja, og heldet følger de dygtige

-
2/3 af de warrants har da iøvrigt strikekurs over 270...
-
Kursen må siges at være lav, tænker på alt hvad Bavarian har i deres Pipeline som ved nuværende kurs ikke er indregnet. Markedsværdi på knap 17 miliarder Dkr, jeg kan ikke komme væk fra den tanke, at der vil komme et bud på Bavarian fra en af de store ? Hvad siger jeres mavefornemmelse …
-
Den mavefornemmelse har mange haft længe, også jeg. GSK er et bud (for nylig swap i bestyrelsesmedlemmer?) eller J&J, som de allerede har et samarbejde med (eller har haft?). Men som Lau tidligere har påpeget ad flere omgange, så er det USA/ BARDA, som ender med at spille det sidste kort ift. evt. opkøb. De har støttet hele teknologien bag Jynneos og de vil ikke lade f.eks.
et kinesisk firma overtage biksen. -
Tak for svar @Cubinvest2021, tanken med evt bud fra en af de store i Kina havde jeg slet ikke på radaren, så vil det nok give budkrig - på den anden side ville Kina nok hurtigere godkende den Booster fra Bavarian mod COVID-19, ikke så lang ventetid, de ville nok være tilfredse med de resultater/test der er lavet … hvem ved hvad det ender med .. spændende bliver det

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind