Bavarian Nordic — November 2022
-
Lige netop i dag kan man jo se at det fundamentale underspilles af andre kræfter som Kirt skriver når en milliardordre bevirker at fald i aktien så er der et eller andet galt eller andre spillere i markedet med en anden agenda end aktionærerne
-
Det er efter min mening også vigtigt ikke at have en så stor eksponering i en enkelt aktie, at kursbevægelserne påvirker humør og det generelle mentale velbefindende i negativ retning. Det prøvede jeg alt for mange gange i midten af nullerne Bla. i Bavarian som også var vild den gang. God weekend.
-
Tjaaa sådan er det jo også at drive virksomhed går det godt er man glad (menneskets helt naturlige egenskab) og går det skidt så påvirker det ens humør, har man kun et frimærke i aktien er det helt forståeligt at det ikke påvirker ens humør
-
Jeg har generelt meget mere end frimærker i både noterede og unoterede selskaber samt en række personligt ejede virksomheder. Jeg kender alt til det med frustration over tingenes tilstand. Derfor har jeg lavpraktiske strategier for mine investeringer. Det udtrykker jeg bla. 18,19 og 18.25. Slut herfra. 2. halvleg i
håndboldkampen starter om få minutter.
-
På Nasdaq CPH kan man få lov til at lave en fin historisk oversigt over kursudviklingen i danske aktier over en længere årrække. Nu har jeg handlet aktier i mange år, og derfor er det - tankevækkende - at konstatere, at tålmodighed i mange tilfælde er ens værste fjende som investor. Jeg har før nævnt, at jeg havde Genmab tilbage ved årsskiftet 12/13, for nu at tage en konkret kurs: 2/1 2013 ved børsåbningen kunne man købe Genmab til kurs 78.45 kr. En virkelig god investering,
-
hvis jeg havde haft tålmodighed med aktien gennem de efterfølgende knap 10 år. Det havde jeg ikke! Og det er virkelig ærgerligt. Kigger man på Bavarian Nordics historik ser kurven i øvrigt noget mere kulørt ud, men som Helge nævner, så er det gået galt et par gange for BN. Den 20/11 2013 kunne Bavarina Nordic købes til 57,75 kr. så her har tålmodighed også lønnet sig, dog med virkelig hård tro på "lykken" forude gennem en utrolig kursturbulens op gennem årene og også i denne tid.
-
Der kan nævnes mange eksempler med tålmodighed som har givet succes’s men givetvis også nogle som er endt i konkurs fordi ens tålmodighed har været for stor, så min holdning er engang imellem skal der cashes ind, men det forklarer jo ikke hvorfor der er så store udsving i en aktie som kommer med gode nyheder?
-
Det gode ved Bavarian casen er at den er lavt værdisat, så en handel hen over natten er muligt, og desværre kan man sige at en stor del af aktionærerne nok er “modne” til at sælge eftersom aktionærerne pt ikke er blevet belønnet for deres investering, så i sidste ende er det ledelsens opgave at sikre at en virksomhed er korrekt prissat ellers foræres tingene måske væk i sidste ende
-
-
Det er ikke normalen at aktier falder på gode nyheder
det plejer min portf. Ihverfald ikke at gøre -
Men at en aktie som Bavarian konsekvent falder på gode fondsbørsmeddelelser det må vist gå over i historiebøgerne, jeg har i mine 30 år på aktiemarkedet ikke set lignende
-
Men det er nok bare markedsudsving?

-
Sjovt det begreb kender jeg slet ikke de må jeg Google senere, tak for hint
-
Nå, der blev snakket meget i dag om shorts, manipulation og tålmodighed. Kan jeg tillade mig at foreslå et nyt emne til diskussion: Bavarian / Henrik Juuel har meldt ud i denne uge, at de vil gerne udvide deres “lydt for tynd” pipeline med opkøb af vacciner. Nogle bud på, hvilke af slagsen det bliver. Her er der et ret overskueligt oversigt: https://www.cdc.gov/vaccines/vpd/vaccines-diseases.html
-
-
Cubinvest2021 18/11 20:07 - hvis Covid virker vil det da være en eklatant fejl ikke at købe adgang til mere af vaccineplatformen fra AdatpVac og KU forskerne bag. Det kan jo give unik pipeline de næste mange, mange år. For mig vil det centrale være at bestyrelsen modsvarende bruger nogle af de dejlige MPX penge vi i 2022 har fået ind i selskabet til at gøre det godt - rigtig godt - mht udrulningen af RSV og Covid samt får videreudviklet salgsmaskinen så salget af egne vacciner sker systematisk
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind