Bavarian Nordic — Juli 2022
-
@Cupcake, "Traderen som eksekverer ordren har fuld indsigt i dybden i markedet og har adgang til likviditet via dark pools. Oftes kører det hele via algoritmer og traderen sidder ikke og klikker på bud og udbud i markedet"
-
@WorkTrader - tak. Det er sgu ikke fair... Er godt klar over, at de fleste handler foregår automatisk. Ofte når jeg trykker på købs- eller salgsknappen, så fjernes i samme moment en del ordre - og hvis jeg venter længe nok med at indtaste handelsprisen, så kan jeg se, at algorithmerne går i gang igen...
-
I starten af mpx "epidemien" fik vi hurtige ordre fra England, Tyskland og andre lande, og opjusteringer til årets forventninger. Nu har vi ikke hørt om nye ordre fra Bava i "lang" tid. Jeg er sikker på, at "storebror" har fortalt os, hvor skabet skal stå. Dette er krig. Vi skal fandeme ikke forsyne kleptokraterne i Rusland, som bomber uskyldige, eller koncentrationslejrvagterne fra solens rige i midten. Måske kineserne forudså, og derfor lavede aftale om
RSV nu, for at holde Bava tæt på. -
The Washington Post: Opinion - "Let’s call monkeypox what it is: a pandemic"
https://www.washingtonpost.com/opinions/2022/07/07/monkeypox-pandemic-who-emergency-covid/ -
...... jeg er helt oppe at køre, igen. Måske er jeg for meget
-
@Svanehjelm - så er vi to, der er for meget... Du har lov til at have din mening. Jeg er enig i, at BN sikkert lytter til USA - men jeg tvivler dog meget på, at BN ikke må sælge vacciner til alle lande, der ønsker det. Det er nemlig inhumant. Jeg stoler heller ikke på Kina - og mange andre lande - vedrørende know how. Jeg forstår simpelthen ikke, hvis BN deller fremstillings-info med nogen.... Det gjorde Pfizer fx heller ikke - og derfor gik der så lang tid med at udrulle covid-vaccinen....
-
PS - der er absolut intet nyt under solen i dagens artikel i Washington Post, dog kunne jeg ikke stå for følgende analogi: "Historically found in West and Central Africa, the MPX virus began to spread internationally in early May, when the UK announced its first confirmed positive case. The global reaction since then has been incredibly slow. Case counts seem low relative to covid-19, and the world appears to be lulled into complacency, LIKE A FROG IN GRADUALLY HEATING WATER
. -
Så e der nye tal for
-
Så er der nye tal fra ECDC / EU. Stigningen der ca. den samme. Nærmer sig 25% på en uge og ikke “blot” 50% stigning pr. 2 uge. https://monkeypoxreport.ecdc.europa.eu/
-
ECDC siger 5949 tilfælde og Wikipedia siger over 8.200 tilfælde inkl. “suspected”. Der må sikkert være flere i de lande, som slet ikke tester, ikke diagniciserer eller fejldiagnosicerer… det der ud til, at de oficielle tal halter bagud, ligesom deres respons til udbruddet. Der er sikkert mange politikere, som prøver at undgå ordet “pandemi” igen set i lyset af verdenssituationen, økonomien og samfundets træthed efter Covid.
-
I opgørelsen over mpx , hisker man at fjerne den der er blevet rask meldt.
-
Håber man kan forstå meningen, trods auto korrektur
-
Messersmith - jeg læser : "ønsker man at fjerne dem, der er blevet raskmeldt".... har du et link ?
-
Husker man i opgørelsen at fjerne dem der er blevet raske?
-
Godmorgen.

-
Cubinvest2021 22:20: det er kun EØS landene samt ansøger lande til EU. Dog ikke Ukraine. Markant og ret matematisk forudsigelig stigning selv her i EU. Ikke tegn på udfladning af kurve - tvært imod
-
@YPE, enig, jeg er nervøs for den magt Shorts har over BAVA. Hvis vi ikke får noget 'godt nyt' de næste par ugers tid ender vi formodentlig et godt stykke under de 200 igen, og vejen opad synes at være mere end besværlig, det ses tydeligt den seneste måneds tid med stort set kun positivt nyt, og meget begrænset udvikling i kursen! Det ville være rart med en hurtig WHO udmelding, og vaccineordre i antal 'millionstørrelse'
-
morgenens første shortattack blev en fuser, så nu må vi se om krudtet er tørt

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind