Bavarian Nordic — Juni 2022
-
Der skal flere penge i kassen og langsigtede indtjeninger før shorts slipper grebet. Sådan er gamet. Lige nu satser de kun på en ting: at det ikke lykkes Bavarian at finde en partner til finansiering af RSV (videre forløb) eller at de kommer med dårlige data ift. konkurrenterne. Jeg havde håbet på, at MPX kunne tippe balancen lidt til vores fordel, men det ser ikke ud til at det bliver tilfældet foreløbigt
-
AMBU og ZEA begge i plus på en rød dag, Shorts er høje her også (14% hhv 6%) men er på trods af dette i plus. BAVA med super godt nyt, men i minus!
-
Update på MPX
fra WHO https://www.who.int/emergencies/disease-outbreak-news/item/2022-DON396 -
Stat: "The next epidemic may be here. The U.S. isn’t ready for it" https://www.statnews.com/2022/06/28/next-epidemic-monkeypox-may-be-here-us-isnt-ready-for-it/?utm_campaign=rss
-
Aktier/middag: SAS i hopla efter norsk tilsagn - medicinal tynger C25
https://www.proinvestor.com/investornyt/843378/aktier-middag-sas-i-hopla-efter-norsk-tilsagn-medicinal-tynger-c25 -
Medwatch:
Bavarian Nordic-topchef har is i maven i jagten på RSV-partner: Hvis konkurrenterne fejler, stiger værdien af vores program -
Bavarian Nordics RSV-vaccinekandidat er nu blevet tildelt særstatus af både de europæiske og amerikanske regulatoriske myndigheder. Det sender et positivt signal til potentielle partnere, lyder det fra Bavarian Nordic-topchef Paul Chaplin.
-
ærgeligt at se at man kun har en storaktionær i Bavarian lige pt
-
Den helt store trigger for aktien må efterhånden være en partner for RSV
-
@AB12: ja, men til gengæld bliver det måske nemmere, hvis butikken skal overtages... det kan jo stadig ske og Bavarian er en
oplagt opkøbskandidat
-
ja det undrer mig bare at der ikke snart kommer nogle på banen qua det som Bavarian har i pipeline, senest så vi jo Pfizer som købte en pæn andel af Valneva, og umiddelbart vil jeg da mene at Bavarian er langt mere attraktiv for opkøb
-
Spørgsmål jeg har til de vidende... 1) Forstår ikke Chaplins udtalelse. Hvad hvis konkurrenterne ikke fejler? 2) Hvem andre end shorterne har interesse i at kursen stiger minimalt / holdes nede? 3) Er det ikke "farligt" at have en delvis parter i Kina? Dele s der så ikke "opskrifter"?
-
@Cupcake. Meget gode spørgsmål. 1) Hans udtalelse vidner måske om deres tiltro på deres kandidat og at de regner med bliver bedre end konkurrenternes? 2) Måske et større firma, som overvejer en overtagelse eller opkøb af majoritetsandel? Kunne de arbejde sammen med de store hedgefonde? 3) Ja, meget godt tænkt. Måske er netop dette samarbejde, som skræmmer en evt. partner!
-
..gode spørgsmål...og bud på svar der...
-
...sikkert er, at der foregår noget i kulisserne! Den reaktion på den nyhed bliver bevidst undertrykt.
-
@Cubinvestor - tak. Er enig @AB12 Helt enig. Min tillid til de store medicinselskaber og deres lobbister er begrænset. Ydermere Industrispionage - eller hvad det hedder, når man er uvidende om, at konkurrenter har en fod inden for døren. Må formode, at BN's bestyrelse har styr på det?
'
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind