Bavarian Nordic — Marts 2021
-
Havde markedet været 100 % negativ omkring BAVA og den nye kapital, havde kursen været omkring 217
-
Jeg skriver primært med udgangspunkt i teorien ang BAVA. At aktien falder forklarer jeg med en mekanisk beregning som hverken er modtaget særligt negativt eller positivt i markedet. Som jeg skrev i går (omkring 9.05) - resultatet blev i mine øjne en neutral reaktion af markedet.
-
Du kan læse min post fra i går omkring kl. 9.05

-
9.03

-
Der er så mange aktører der lige nu er ved at udvikle vacciner, også 2. generations. Ikke alle vil blive vindere, bliver sandsynligvis firstmovers / de største. Burde BAVA ikke have været hurtigere ude af starthullerne? Som decideret vaccineselskab.
-
@Klarussen, Jeg har intet kendskab til vacciner og udvikling.... Men følger alligevel Bava på sidelinjen. Syns også de har været meget afventede og det forklares muligvis med træghed omkring at sikre en fornuftig fremmedfinansiering eller den helt optimale statsfinansiering. Nu benytter ledelsen
-
så muligheden for supplering af egenkapital, da kursniveauet er fornuftigt og man har kunne sikre sig med en hurtig tegning af få store investorer, der tror på sagen
-
Syntes du skal google lidt på det, idet det er mere positivt end man lige skulle tro. For det første var det ikke Bava - men et konsortium som ikke havde penge. De satte så (tvunget vil nogle sige) målet til at være bedste vaccine og ikke første. Dette vides ikke endnu, men data er meget positive og vaccinen er meget mere håndterbar. For det andet bliver der brug for vacciner i lang tids og ikke mindst nogle der kan klare mutationerne, eller let kan omstilles.
-
Ja, vi oplever vist udviklingen forskelligt. Jeg ser, at investorerne har valgt at betale yderligere 3-4 kr. i forhold til værdien mandag aften.
-
Alliance skyder 22 mia. kr. i ambitiøs plan: Fremtidens vacciner skal udvikles på 100 dage
Hvis der i fremtiden bryder nye virusser ud, som kan brede sig over hele verden ligesom coronavirussen har gjort, så skal det være muligt at udvikle vacciner mod truslen på bare 100 dage. CitatSådan l
borsen.dk (borsen.dk)
-
Ser også et klart wakeup call omkring behov for vaccineudvikling og et kæmpe potentiale fremadrettet, hvor alle lande vil forsøge at afdække effekten af nye truende vira. Men der er mange i kapløbet og kun nogle få vindere på sigt.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind