Genmab — Juli 2023
-
Har har hele tiden haft min tvivl om, hvorvidt Genmab kunne stable en salgsorganisation op, der bar god nok til at klare epcos salg i US. JNJ siger netop, at de mener, at de har en salgsorganisation, hvor et potentielt stof befinder sig bedre end hvor det er nu. Så hos mig er der god logik i, at Genmab sælges nu. Men JNJ er nok ikke den eneste der er budt ind, hvis bestyrelsen og ledelsen har erkendt, at de ikke kan stable en salgsporganisation på benene.
-
Nej Helge. Men jeg synes godt nok ikke der er noget der tyder på Jan og bestyrelsen tænker på andet end at få selskabet gjort giga stort.
-
Hvis man sidder i Genmabs bestyrelse så har jeg svært ved at se hvorfor/hvorledes de skal komme frem til det er bedst at lade andre køre det videre. Så nu hyre vi nogle konsulenter til at få de rigtige players
til bordet -
Jeg mener ikke at de udtrykker nogen steder at de er parate til IS lanceringen. De har begået en god deal med Abbvie, idet de har salget i US. Det gør dem til et M&A target både for Abbvie og JNJ og det er tilstrækkelig for at opnå en god pris. Men det er JNJ der har pengene og motivationen til at give en god pris.
-
Solden det er liiiidt tidligt for bestyrelsen at konkludere vi/Genmab er/bliver ikke gode til egen salgs org. Skibet er kun lige sendt afsted. I sp fald havde det givet meget mere mening med den konklusion inden epcro var solgt. Det ville de kunne have fået bedre pris
-
Enig Troldmand. Umiddelbart lyder Jan meget fast i spyttet med missionen om Genmab som et selvstændigt innovativt "Powerhouse" . Men som alt andet i denne verden er alt til salg for den rette pris.
-
Så rent strategisk har jeg svært ved st se nogen begrundelse til bestyrelsen selv aktivt går ud og banker mulige køber op. Det skulle have været inden abb aftalen eller om 2-3 år hvis de fucker epcro totalt op
-
Så hvis der kommer et bud i år eller næste år, så bliver første byd
fjendtligt fra et andet selskab end jnj og abb. -
Naturligvis bliver det ikke let og hurtigt. Og lige så naturligt vil en allerede eksisterende cancer salgs enhed kunne sælge hurtigere. Men alle skal lære at kravle inden dd kan gå. Lære at gå inden de kan løbe.
-
Ledelsen har ikke blinket det mindste. De havde ikke startet den her transformation hvis ikke det var med de lange briller på
-
Novo har tidligere forsket indenfor autoimmune sygdomme. De lukkede det dog ned for en hel del år siden. Så kan egentligt være et udemærket Play. Tror jeg det sker. Nej.
-
Selvbevidstheden er stor hos Genmab. Se bare på etableringen af de nyeste store fysiske rammer i Danmark, Holland og USA.
-
Jeg tror en meget vigtig nøgle i hele det her er super dara. Siger jnj nej, så bliver Genmab mere sårbare. Og for jnj er det en benhård kalkule.
-
Enig Helge. Der er intet i sol og måne der tyder på de skulle være på vej til at smide håndklædet. Så det er fjendtligt hvis det sker. Og en anden der starter ballet
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind