Genmab — Maj 2022
-
@Bikube, at tale om reel risiko, når man ikke har haft egne penge op af lommen, er og bliver en illusion. Hvad er risikoen? Hvis man ikke kan beregne risikoen, er det svært, at argumentere for, at der er risiko... men forsøg gerne

-
Bulder - der giver jeg dig helt ret. De har før købt lidt egne aktier til uddeling: Restricted Stocks. Jeg mener, at de mindst også burde dække Warrants på samme måde, så vi ikke bliver udvandet Q efter Q, ved at der skal tegnes nye aktier hver gang.
-
Det er kun tilbagekøb og annullering af aktier, der giver øget aktiekurs, alt andet lige. Dækning af warrants ændrer ikke kursen.
-
Hvis Genmab tilbagekøber aktier til dækning af warrants og kursen falder, så får man dobbeltklask om aktionær..... Så glimrende ide, så har man fået lidt ekstra risk

-
Betydelig likviditet? 20 mia. i kassen og yderligere +3-4-5-6 mia. årligt? Hvor meget likviditet har du tankerne og hvad skal alle de penge bruges til, når alle investeringsaktiviteter allerede er selvfinansieret?
-
Så frem til 2030 kan der investeres, i runde tal, 50 mia. kroner samtidigt med, at kassebeholdningen kan øges med 30-40 mia.
-
Ser du en risiko for, at driften ikke fremadrettet kan finansiere udviklingsprogrammet?
-
Få år? altså 8 år? Med 50 mia. til udvikling 50-60 mia. på bogen - alt andet lige - så kan jeg altså ikke se nogen huller. Risikoen for, at man hælder 50 mia. et hul og skaber nul omsætning er naturligvis til stede, men driften er sikret til overflod frem mod 2030.
-
@Pensionisten - du ser altså nogle spøgelser jeg ikke ser

-
og jeg er ellers glad for risikovurderinger

-
Jeg tror det største problem Jan har pt.. er hvordan han skal sætte ord på sin fejlvurdering af voldgiften. Det er næppe pengestrømmen frem mod 2030 der giver probs andet end, at han løbende skal forklare, hvorfor det kræver så stor overskudslikviditet at skabe et powerhouse ... der allerede er selvfinansieret.
-
@Vitus - voldgiften er ikke, i Genmabs optik, afklaret før, de har besluttet en mulig anke af afgørelserne...
-
Genmab omsætter vel for ca. 12 mia i år og var det 100 mia Jan nævnte der var mulighed for inden 2030 så hvis vi renser fro Daras 15 er det så 85 mia vi kan se frem til i potentiel omsætning i 2030 med nuværende pipeline forudsat det hele flasker sig som forventet. I bund og grund bare samme vækstrate på 30-35% som sidste 10år
-
@Vitus ... "within a limited period of time" og i så fald, vil afgørelsen foreligge inden udgangen af 2022
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind