Aktiesnakken — April 2016
-
Jeg takker mange gange for svar

-
Velkommen til THJ, Generation, pjanik20 og NordiskValue.

-
Ang. Protector Forsikring - hvad ligger I i meddelelsen om, at de første kunder i England og Finland er sikret?
-
Tak Helge Larsen - Jeg hørte i øvrigt millionærklubben i går, hvor der var snak om P/E på Bakkafrost. Jeg mener jeg hørte dig sige, at du synes prissætningen på Bakkafrost var lidt høj. Jeg er ikke ekspert, men en P/E på omkring 13 synes jeg ikke umiddelbart virker højt i forhold til Bakkafrost som selskab. Kan du uddybe lidt?
-
@NordiskValue : det er sådan deres forsikringsmarked er : kommuner og virksomheder kører udbudsrunder eller via mæglere for at få bedste vilkår. Se også deres investor-præsentation ifm. udbud af obligationslån
-
Hej NordiskValue..Det er i branchesammenhæng. Her ligger Bakka højt. Derfor har jeg hold på den siden den kørte over 300.
-
Den er stadig mit toppick i sektoren.
-
Kan det anbefales at købe aktier i novo nordisk?
-
nu
-
?
-
Langsigtet vækstpotentiale fortsætter med at vokse
2016 casen i Novo er basseret på data/studier, og ikke resultater. Dagens regnskab understøtter, at vi ikke skal forvente større positive overraskelser på resultatsiden i 2016-2017. den seneste tids data har derimod klart understøttet en meget stærk vækst på mellemsigt. Novo ser ud til at få en unik position med deres GLP1 pipeline. Vi er derfor ikke nervøse for markedets negative fokus på kortsigtede resultater. -
Vi anerkender dog, at en case baseret på fremtiden giver større udsving i aktiekursen end en case, hvor resultater er stærke. ADA konferencen i juni, hvor der vil være massiv fokus på de stærke data, bør dog flytte markedets fokus til det langsigtede potentiale fremfor kortsigtede resultater
-
God morgen.

-
god morgen Helge
-
Hej, jeg er forholdsvis ny til aktie handel, så jeg håber at kunne få et råd eller to. Jeg ville lige hurtigt spørger hvilke aktier som i mener er værd at holde ekstra øje med?

-

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind