Aktiesnakken — Januar 2016
-
Køb er investeringforening i danske aktier. F.eks. BIL eller Fundamental Invest
-
Jeg handler på Nordnet og har tænkt en tidshorisont i første omgang på 2-3 år og har set lidt på Novo, Genmab, SAS, Bavarian og måske Carlsberg eller Pandora. Men kurtagen er så vidt jeg har forstået det samme i norden på nordnet (jeg har købt lidt fingerprint for at få prøvet at handle med aktier, og den aktie er udelukkende læring og gambling. men jeg vil gerne sætte resten med mindre risiko)
-
En generel markedskommentar fra mig på Børsen Play TV.
-
Bakkafrost flirter igen med ATH.

-
Fint indslag Helge! Du nævner at du sidder på sidelinjen, men hvornår/hvad skal der ske for at du går på banen igen?
-
Tak, jeg er ved at undersøge hvad det er, for jeg har ingen kendskab til nogle af de 2.. men for lige at være sikker så er det: BIL Nordic Invest DK Small Cap Aktier og Fundamental Invest Stock Pick, og skal det være I eller II
-
Jeg betalte bare 15 kr i kurtage for Fing som er Svensk, men måske det er fordi jeg har pro abb i de første måneder?
-
Men er det her også en god ide at sprede sig ud? Jeg bruger resten af dagen på at sammenligne og forholde dem til andre for at lære om det. og sidst, vil det give mening at både investerer i fond og aktier selv? eller bliver det for risikofyldt?
-
Ja, BIL Nordic danske aktier small cap og Fundamental Invest danske aktier (jeg ved ikke hvad forskellen er mellen I og II). Men disse 2 fyre er flere gange blevet kåret som de bedste
-
Men som jeg indtilvidere har kunne læse mig til, så er der en del flere omkostninger ved at købe sig ind i disse fonde? løbende omkostninger på næsten 2% tager jo en del af kagen.. eller skal det forstå som at der både skal betales ÅOP, Administrationsomkostninger og løbende omkostning?
-
Ja, jeg har lige kigget lidt på det.. det eneste minus jeg har fundet so far er den høje beskatning ift. aktier
-
Jeg har 30K lige nu.. regner med at have 16K-18K mere til sommer at supplere op med. men det er stadig ikke meget ved jeg godt.. dog vil jeg gerne lære om investering til evt. senere brug.. Men hvad foreslår du som er "dødkedeligt der giver udbytte"?

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind