Aktiesnakken — Januar 2016
-
Det er ren skræmmekampagne
-
Mols Linjen tjener + 100 millioner årligt og +150 næste år. De har ingen grund til en emission. De skovler penge ind og de kan sagtens lease/låne til ny færge. Samtidig kan de refinansiere gammel leasinggæld med bedre rente%
-
Forbliver Mols Linjen på børsen går den over 150 indenfor 12-18 er jeg 99% overbevist om. Bliver den afnoteret kommer den på børsen igen om 5 år til +250 i kurs
-
Hvorfor tror du der stadig er så massiv købsinteresse i Mols Linjen aktien? Alle kan godt se at det her bare er en no brainer case
-
Et selskab med en market cap på pt. under 1 mia. som i 2017 tjener over 200 millioner på bundlinjen
-
De handles til en P/E på 5 for næste år !!. De laver ikke et eller andet avanceret folk ikke fatter. De fragter mennesker fra A til B. DFDS handles til 17 i P/E og DSV +25 i P/E. Hvorfor skal Mols handles til 5 i P/E ?
-
Derfor ejer jeg 40.000 stk. i aktien
-
Occam enig. Men uro om ejerskab og afnotering er fuldstændig ligegyldig for en fornuftig langsigtet aktionær. Det er bare støj. Man laver altid de bedste investeringer når der er støj på linjen og man kan se igennem dette..
-
Storebæltsbroen er malkeko for politikerne til andre infrastrukturprojekter. Taksterne er steget hvert år siden den blev bygget. De kommer aldrig ned. Sænker de taksterne på Storebælt vil det 1) smadre alle drømme om Femern 2) Ødelægge DSB fuldstændig
-
Derfor står Mols fantastisk i konkurrencen. De har et langt bedre produkt. Dejlig behagelig overfart hvor man kan arbejde, slappe af, drikke kaffe og læse avis og er billigere på prisen mens konkurrenten bare hæver priserne hvert år...
-
Den største risiko for MOls er stigende oliepriser, men den har jeg selv hedget væk ved at købe lang datede call optioner på olien
-
Velkommen til C.aps og skinner.

-
Den er dog på den norske børs, hvilket ikke er min kop te og, men et lille frimærke kunne jeg godt overveje, vil dog lige påpege at der nok skal en to eller tre emissioner til så sørg for at holde igen på pengene. Den norske krone gør den måske en smule mere attraktiv end normalt. Har ikke selv købt nogle endnu
-
Det ser ud til der bliver paniksolgt over en kam her før us åbner med op imod 2% fald fra start. Der skal vel ikke meget mere til for at udløse en kraftig korrektion, olien faldet 5%, brintbombe osv kedelig start på året.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind