Aktiesnakken — Maj 2015
-
Inden I/Du vælger at skifte fra Nordnet til De Giro, bør du lige læse dette: https://www.degiro.dk/data/pdf/Yderligere_information_investeringsservice_Ordrer_og_ordreudforelsespolitik.pdf
-
IFTA...Hvad er det præcis du anker i mod i linket?
-
AH2005...Bruger du DeGiro?
-
DEGIRO: "Idet dine investeringer er anbragt hos en depositar, er dine investeringer sikret. Som loven kræver, udfører depositaren ikke andre opgave, end administrere og opbevare dine investeringer sikkert" https://www.degiro.dk/om-degiro/sikker-og-fortrolig.html Ingen yderligere beskrivelse af hvem denne depositar er, og hvem der holder øje med vedkommende.
-
Ok Occam..det er væsentligt.
-
Nordnet dækker på samme måde som almindelige danske banker
-
-
jeg vil heller ikke diskutere det da jeg ikke aner noget som helst om DeGiro, jeg kan blot konstatere at Nordnet er lige så dækket af en statsgaranti på op til 100.000 euro som de danske banker
-
Hvis Nordnet skulle blive erklæret konkurs, har du ret til erstatning for de likvide midler, du har på din depotkonto och/eller sparkonto i henhold till
Riksgäldens beslutning. Erstatningen modsvarer indskuddets beløb samt påløben rente frem til konkursbeslutningen. Hvis en depotkonto er åbnet i to eller
flere personers navn, regnes hver person for sig. Garantien giver fuld erstatning for op till et beløb i SEK som svarer till 100.000 euro. -
-
og ja, det er rigtigt at de udskiller værdipapirer så det er i princippet kun livide midler over 100.000 euro der kan være kritiske
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
- og det var så sammenlignet med Nordnet.