Aktiesnakken — Januar 2015
-
Nej Runski. For ligegyldig hvilken akie Helge valgte hvis bare den var lille nok ville den blive en raket fordi alle efterfølgende ville købe og de sidste sidde med aben. Har da intet med strategi at gøre?
-
Er raketudtrykket ikke bare et norsk udtryk for massivt genkøb i det nye år og dermed er udtrykket januarraket opstået? At det er kurspåvirkende er vel et diskussionsspørgsmål, jeg mener som professionel analytiker må du vel sige et eller andet der kan fremstå kurspåvirkende og det er vel stadigvæk dit eget ansvar om du tror på analytikeren. Hvis nogen synes Helge er en guru og følger ham så er det deres valg og du står selv til ansvar for dine valg.
-
Når alle selskaber ville stige uanset hvad selkabet laver og hvordan regnskaberne er alene pga. hypen og omtalen så er det jo ikke pga. aktien som nævnes men pga. omtalen den stiger, og hvorfor så have nytårsraketter ?
-
Godmorgen

-
sagde jeg ikke. sagde bare man ikke skulle købe pga. hype, fordi hype ender en dag og så sidder de sidste med aben
-
Er uenig Mcjean. Det er ikke et diskussionsspørgsmål om det er kurspåvirkende, det har vi fået fastslået. Ja, folk har selv et ansvar, men det har Helge i høj grad også, netop fordi så mange hører efter hvad han siger. Derfor bliver det ren hype og pump-and-dump når det er små og ilikvide selskaber.
-
Helge, det er ikke dine seneste aktievalg jeg snakker om. Det er dem, som Bryan kritiserede og den kritik som fik ham udelukket.
-
Jeg tror Helge har forstået pointen og skal vi så ikke lade den ligge der
-
Men vi skylder dog at invitere Bryan tilbage med åben hånd, en skribent af den kaliber må vi ikke lade passere
-
Jo, det kan vi godt, men der stadig ikke fair at Bryan blev udelukket.
-
men det er*
-
Mener folk må tage ansvar for egne handlinger også dem de ikke selv helt forstår, det er ikke nogen børnehave og folk der tror på nytårsraketter og taber stort vil altid finde en syndebuk i stedet for at kigge indad, men forstår udenmærket problemstillingen og kan se det fra den anden side.
-
Og det er jo præcis det vi gør, når vi sætter spørgsmålstegn ved Bryans udelukkelse.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind