Shipping — April 2020
-
@Maxmoller Vigtig artikel synes jeg. Storpolitisk spil i gang. Trump kan true Saudi med at trække militær ud. Saudi har økonomiske problemer og kompensere med volumen for den lave oliepris. Kan Trump måske forhandle med Rusland ved at ophæve sanktioner ?
-
Hvis verdens forbrug er ca 100 millioner bpd så hjælper det ikke meget at de skære nogle millioner bpd ned, da behovet måske er faldet 25 % pga Covid-19 krisen
-
Både Okeanis og FRO falder 10 % i dag. Noget bud på hvorfor. Har lige købt frimærker i begge.
-
Standstill...Det er fordi, at korsigtede investorer er nevøs for, at der indgåes en aftale om cut mellem Saudi (OPEC), Rusland og US i morgen. Det kan betyde at der skal lages mindre olie på fremover.
-
@Helge tak for svar, det har også sendt oliepris ca 10% op i dag.
-
Saudi Arabia's crude supply rose on Wednesday to a record of more than 12 million barrels per day, Reuters reported.
“This is a clear sign that the Saudis are not ready to back off in the price war, despite the Russians now saying that they will not increase output given the current oversupply in the market,” said ING, in a research note. -
Russia: Oil Producing Countries Not Discussing Any New Deal : https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Russia-Oil-Producing-Countries-Not-Discussing-Any-New-Deal.html
-
Er det nu man skal tanke lidt på i avance?
-
Tænk på alle dem som har ligget short i olien. De mister det hele på den stigning der har været pga et tweet.
-
Ja Helge. Jeg er en af dem der lå short i olie og det kostede, men åbnede ny og den er i 130% plus lige nu. Dog ikke nok til tabet efter tweet.
-
Men at olieproduktion skulle gå ned med 10-15 mill bpd forstår jeg ikke. Saudi producere ca 10 mill bpd. Der er ingen sammenhæng i det tweet fra trompeten
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
solgte og købte igen