Bavarian Nordic — Februar 2020
-
God morgen.

-
-
Sanofi melder sig på banen omkring covid-19 vaccine https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11950785.ece
-
Her en fin artikel om udvikling af medicin mod MERS, Ebola og senest COVID-19 https://endpts.com/he-built-a-mers-treatment-in-6-months-and-then-the-best-ebola-drug-now-christos-kyratsous-turns-his-sights-on-covid-19/
-
KayKay Mercks ebola vaccine virker helt anderledes end J&J/BNs. Mercks bruges når folk har fået ebola (therapeutisk) mens BNs bruges som forebyggende (profilaktisk). Så det er svært at sammenligne. Og derfor kan man ikke sige at de er bagud
-
@Farmaceuten Mercks vaccine er som J&J/BNs forebyggende. Mercks vaccine blev benyttet som ring vaccination i et forsøg at inddæmme smitte, jeg går ud fra forvirringen kommer her fra. BN levere en booster til J&J vaccine og den har måske (?) en bedre langtidsbeskyttelse
-
-
@KayJay, nu er jeg 100% inde i de vacciner og virkningen så du må stole på at jeg har ret
Det er IKKE det samme -
6 mia er købesummen - det tal er nyt for mig:Bavarian Nordic planlægger i første halvdel af 2020 en fortegningsemission for at understøtte opkøbet af Rabipur/RabAvert og Encepur, der blev annonceret i oktober.
Det fremgår af biotekselskabets årsregnskab for 2019, der er offentliggjort torsdag morgen.Bavarian Nordic betalte Glaxosmithkline 307,6 mio. euro - hvad der svarer til 2,3 mia. kr. - for de to vacciner, der har en samlet omsætning på cirka 175 mio. euro.
Rabipur yder beskyttelse før og
-
efter eksponering mod hundegalskab, mens Encepur beskytter mod vesteuropæisk flåtbåren hjernebetændelse.
Der er også aftalt betingede milepæle på op til 495 mio. euro, som ventes at falde i 2020-2025, hvor størstedelen ventes at blive fra 2022 og frem.
Den samlede købesum løber op i 802,6 mio. euro - svarende til omtrent 6 mia. kr.
Emissionen skal blandt andet bruges til at betale mellemfinansieringen ved købet, der blev leveret af Citi og Nordea tilbage. Den er godkendt af de to banker som "
-
@Farmaceuten. KayJay har altså ret. Både Mercks og J&J/BNs vaccine er forebyggende.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind