Bavarian Nordic — Oktober 2019
-
Ny analyse video med Fingerprint Cards, Chemometec, Zealand Pharma. https://www.proinvestor.com/debat/78408
-
No - De har 1,8Mia i cass. Inden nytår betaler de 2,5Mia for de to nye vacciner, vha. lån. Engang i foråret kommer så en emission på 41,5Mio nye aktier, der forventes at give 350Mio Euro. Så er der godt med penge i kassen igen, og lånet er tilbagebetalt. Den resterende købesum bliver betalt af provenuet fra salg af vaccinerne over de næste 5-6 år.
-
Der står i indkaldelsen at de ad en gang vil udvide "med op til" 41,5M aktier af nominelt 10 kr til en kurs som kan være lavere end aktiernes værdi. Men der er fortegningsret for eksisterende aktionærer. Så dermed er vi sikre på ikke at blive "snydt" så vidt jeg kan ræsonere mig frem til.

-
Det er jo faktisk en helt ny virksomhed vi i princippet køber os en i. Altså på sin vis kan jeg godt lide sikkerheden kombineret med stadigvæk god vækstcase. Men en emission af den størrelse - det er jo nærmest en helt ny virksomhed. Men jeg forstår da tildels godt ideen bag når de nu skulle opføre en fabrik i firbindelse med krav fra US militær / smallpox. Jefferies kursmål er vel så det mest realistiske lige pt.
-
Jeg synes bestemt også godt om købet. Det de-risker aktien i min optik. Og det er jo "kun" 300M€ (eller er det 350?) de skal betale upfront. Resten er milestones, hvis salget går godt. Så lad os endelig komme i en position, hvor der skal betales milestonepayments. Yes, please

-
@Ronin - De resterende milestones på "op til EUR 495m" er ikke hovedsageligt salgsmilesstones - de relaterer sig til den etapevise overdragelse fra GSK til BAVA af: marketing rettigheder, pakning af vaccinerne, produktion af vaccinerne samt kommersiel præstation. Dette blev gennemgået under præsentationen ifm. erhvervelsen af vaccinerne http://www.bavarian-nordic.com/investor/events.aspx?event=5781
-
Det kan osse læses på de medfølgende slides http://www.bavarian-nordic.com/media/287147/191021-conference-call.pdf på side 7: "Future conditional milestones: Up to EUR 495m in total, related to successful transfer of marketing authorizations in local markets, transferring of manufacturing and commercial performance. Payments expected to occur in the period 2020 to 2025 with the majority expected from 2022."
-
Mht. prisen på de nye aktier: der skal udstedes op til 41,5 mio. aktier og det skal skaffe EUR 350 mio = 2,6 mia. DKK i kassen. Der er pt 32,3 mio. aktier, så efter emissionen vil man have 32,3 + 41,5 = 73,8 mio. aktier (lad os antager at de udsteder det fulde antal). Hvordan fortegnings-vægtningen bliver mellem nye og gamle aktier må guderne vide, men det centrale diskussionspunkt er vel hvor meget BAVA skal være værd umiddelbart efter emissionen.
-
Hvis man tager udgangspunkt i nuværende markedsværdi på 5,2 mia. DKK og fx lægger de 2,6 mia oveni får man en markedsværdi på 5,2 + 2,6 = 7,8 mia. Dette ville give en aktiekurs på 7800 / 73,8 = 105,7. Men jeg vil antage (som BAVAs ledelse gør) at værdien af "BAVA-maskinen" er øget efter erhvervelsen af de 2 vacciner (specielt på længere sigt)..
-
..så den resulterende kurs burde vel blive højere - hvor høj er temmeligt svært at sige (estimeres af analytikerne ved tilbage-diskontering af fremtidigt salg, cashflow, osv), men formentligt et sted mellem 105,7 og den nuværende kurs på 159. Et hurtigt, gætværkerisk, slag på æ task: halvvejs mellem de to, kurs 132.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind