Bavarian Nordic — Marts 2018
-
BioBio, har forsøgt at læse ref[1] studiet, men er langt fra kvalificeret til at forstå resultaterne 100%. Men for mig hænger Bava's statement meget godt sammen med første sætning under "Discussion": In this study, we show that mucosal IgA titers are predictive of susceptibility to RSV infection
-
link til ref [1] https://www.atsjournals.org/doi/full/10.1164/rccm.201412-2256OC
-
Tænker du måske på tidligere studier? Fra ref [1]: A previous study examining the protective role of RSV-specific antibodies during experimental human RSV challenge (38) showed that serum neutralization and IgG titers against F protein were both significantly higher in those remaining uninfected, whereas no difference was seen in nasal IgA titers. The reasons for the discrepancy between those results and our present findings may be methodologic
-
...in the earlier study, a different method of nasal lavage was used, resulting in a more dilute sample and average twofold to threefold lower nasal IgA titer. The normalization according to total protein content may also have led to underestimation of true IgA level.
-
@Vester. Jeg synes, at vi skal holde den gode tone, og ikke antage at nogen er dumme eller inkompetente. Ang. ref 1 studiet, så viser de ikke, at der er en sammenhæng mellem RSV-symptomer og IgA. De viser til gengæld, at der er en sammenhæng mellem nasal IgA og evnen til at detektere RSV via PCR i næseskyld. Der er en kæmpe stor forskel. Sig endelig til hvis du har spørgsmål, eller ikke er enig. Jeg vil gerne blive klogere gennem en faglig og venlig diskussion.
-
Prostvac er jo nedskrevet til et rent nul, så nu kan der kun komme positivt ud om det, det kan i hvertfald ikke overraske negativt. Så er spg. bare om den virker bedre i kombi? og det bliver i det hele taget rart at de selv kommentere det fyldestgørende
-
@MrEbbe. Helt enig i, at der kunne ligge upside i Prostvac i kombi. Problemet er bare, at de vigtigste resultater ligger 1½ år+ ud i fremtiden (stadig uvist helt hvornår da de to BMS kombi studier stadig ikke er fuldt enrolled). De eneste resultater vi kommer til at se indenfor de næste 4 måneder er Prostvac+nivo i en prostataindikation, som de slet ikke går efter og kun data fra 10-12 patienter. Dette kunne dog blive positivt, da Gulley allerede har vist, at det virker i 1 ud af 2 af de 10
. -
@BioBio, jeg tror du misforstod mit første opslag. Jeg prøvede at sige at JEG har forsøgt at læse ref [1] studiet, men JEG er langt fra kvalificeret til at forstå resultaterne 100%. Beklager min dårlige kommunikation, jeg forsøger på ingen måde at tale ned til dig eller andre. Jeg er stor fortaler for god tone og saglig diskussion.
-
@Vester, helt i orden. Det kan jeg godt se nu
Ofte er man i RSV vaccinesammenhæng interesseret i at mindske RSV symptomerne, da de er forbundet med øget dødelighed. Derfor er det en klar overtolkning fra BNs side at sige, at der ud fra det anførte studie er evidens for, at øget nasal IgA giver færre RSV symptomer. Overordnet set ser jeg det som en neutral nyhed og (endnu engang) som bejleri til en RSV partner. -
@BioBio, tak for uddybning. Er stadig ikke helt overbevist. ref [1] studiet viser vel (så vidt jeg kan læse mig frem til) at en hvis niveau af IgA tilstædeværelse i slimhinderne indikerer modstandsdygtighed overfor RSV infektion. Og BN påpeger så at samme niveau er målt efter vaccination med MVA-BN RSV.
-
-
The relevance of the new findings stems from an academic study published in 2015 that showed that the presence of serum antibodies did not associate with immune protection while levels of IgA antibodies in the nasal mucosa correlated well with infection avoidance and RSV symptoms. In fact, increase nasal anti-RSV IgA conferred up to 80-percent protection after viral challenge.
-
@Vester. Du er ikke forkert på den. Men det er ordvalget i den specifikke sætning, som er forkert fra BNs side. Det ville have været ok at skrive fx: "Tidligere offentliggjorte resultater fra challenge-forsøg med RSV i mennesker har vist, at tilstedeværelsen af IgA antistoffer i slimhinderne hænger sammen med graden af beskyttelse hos personer, der ikke bliver PCR RSV-positive[1]." Generelt er spørgsmålet, om man har en RSV infektion, når man har RSV symptomer eller når man er PCR RSV-positiv.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind