Aktiesnakken — September 2012
-
-
vil hellere have en stærk partner som kan låne dem pengene. For et bud på biksen vil være for lavt til man vil acceptere det. Det virker ikke realistisk at få bud meget over kurs 80 ved kurs 40 pt. Mine er ikke til salg for under 200....for vil gerne holde dem mindst 2 år endnu. Men vi må se hvad der sker.
-
Du kan da ikke sammenligne Vestas' nuværende aktiekurs med kursen i FLS, idet Vestas' aktiekurs afspejler en virksomhed i dyb krise, mens FLS kører stabilt med overskud (i det tilfælde giver en sammenligning med FLS' lavpunkt i 2009 mere mening). Jeg siger ikke at Vestas kommer i 200+ igen, men vi ved ikke, hvad Vestas reelt er værd, når der igen skabes solide overskud.
-
Nu er efterspørgslen efter cement forholdvis stabil sammenlignet med efterspørgslen efter vindmøller (pga. politisk indflydelse herpå), hvilket skaber en del spekulation. Såvel som Vestas blev spekuleret op i kurs 700 (den grønne boble), er den også blevet spekuleret ned i kurs 25-40. Hvis du kigger på P/E vil jeg mene at en 300-400 % stigning i forhold til nuværende niveau vil være tænkeligt, hvis Vestas og branchen stabiliseres inden for de næste par år
-
Jeg har GAK 32 og har en investeringshorisont på 2-3 år. Jeg tror der vil være plads til både sol og vind de næste 4-5 år (derefter har man muligvis fundet en anden energikilde eller en mere sikker og effektiv måde at udnytte atomkraft på). Jeg er ikke jubeloptimistisk omkring vindindustriens fremtid, men holder fast på at Vestas er mindst mellem kurs 100-150 kr. værd, HVIS der skabes stabile overskud fremover (det må så være op til dig selv at vurdere om denne hypotese er realistisk)
-
Hovedparten af deltagerne her i vestas debatten har da typisk skrevet om snit fra 60 og op efter.Så hvis der er et par fornuftige investorer her på siden der har snit 32 så er der vel ikke noget mærkeligt i det.En generalisering om det modsatte er
der i hvert fald ikke grundlag for. -
Kan se at vingerne igen transporteres via godstog http://www.youtube.com/watch?v=GSV3l9pOrqI&feature=g-user-u

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind